Do udziału w szkoleniu zapraszamy wszystkie osoby, które kontaktują się z dłużnikami i chciałyby rozwinąć swoje umiejętności wpływania na dłużników i tym samym zwiększyć skuteczność w ściąganiu zaległych należności.
Celem zajęć jest podniesienie kompetencji uczestników w obszarze negocjacji windykacyjnych z naciskiem na utrzymanie pozytywnych relacji z kontrahentem.
Program został opracowany na podstawie wieloletniej praktyki trenera na płaszczyźnie windykacji należności b2b, w których priorytetem jest dbanie o wizerunek wierzyciela, jako podmiotu, który z najwyższą starannością podchodzi do dalszego utrzymywania relacji z kontrahentami.
W trakcie zajęć uczestnicy przećwiczą komunikację perswazyjną, która oznacza:
dbałość o kontrolowanie emocji,
usuwanie sabotujących zachowań.
Zajęcia realizowane są w formie warsztatów opartych na dużej ilości ćwiczeń i symulacji negocjacyjnych.
W trakcie warsztatów uczestnicy:
poznają sprawdzone w praktyce, w dużej części autorskie narzędzia budowania perswazyjnych komunikatów w obszarze windykacji należności,
nauczą się tworzyć z tych narzędzi strategie i dostosowywać odpowiednie strategie do odpowiednich klientów,
dowiedzą się jak kalibrować i rozpoznawać typy dłużników oraz odszyfrowywać gry, którymi dłużnicy się posługują, w celu odwleczenia momentu uregulowania należności.
dowiedzą się w jaki sposób zarządzać i kontrolować emocje, gdyż specyfika rozmów windykacyjnych często wywołuje sabotujące mechanizmy emocjonalne.
Program szkolenia :
Dzień I
1. Analiza transakcyjna Erica Berne’a.
Uczestnicy szkolenia poznają zagadnienia związane z teorią gier Erica Berne’a oraz dowiedzą się, jak określone wypowiedzi wpływają na emocje dłużników.
2. Zarządzanie emocjami.
Emocje w zależności od ich rodzaju mogą wspomagać lub sabotować negocjacje windykacyjne. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się jak uspokajać emocje i jak emocje wpływają na podejmowanie decyzji.
3. Zwroty perswazyjne oraz zwroty, których należy unikać.
Uczestnicy poznają i przećwiczą struktury lingwistyczne, które powodują określone procesy emocjonalne i myślowe u rozmówców. Zwrócą uwagę na to, które zwroty są pomocne, a które sabotują nasze działania.
4. Komunikowanie sankcji w rozmowie windykacyjnej.
Uczestnicy określą wspólnie katalog sankcji, które należy komunikować dłużnikom. Przećwiczą sposób ich komunikowania.
Dzień II
1. Systemy reprezentacji.
Ujęcie systemów reprezentacji w zaawansowanej formie. Wypracowanie umiejętności budowania odpowiednich sugestii w oparciu o systemy oraz kalibrowania i rozszyfrowywania procesów myślowych i emocjonalnych odbiorców komunikatów perswazyjnych.
2. Perswazyjne struktury językowe.
Wykorzystanie zwrotów perswazyjnych poznanych w trakcie pierwszego dnia do konstruowania struktur, które pozwolą łatwiej wpływać na procesy myślowe dłużników.
3. Metaprogramy.
Znajomość scenariuszy metaprogramów jest jednym z najważniejszych narzędzi, które pomaga budować zaawansowane komunikaty perswazyjne. Uczestnicy przećwiczą najważniejsze z nich na płaszczyźnie negocjacji windykacyjnych.
4. Struktura skutecznej rozmowy windykacyjnej.
Przećwiczenie wszystkich elementów negocjacji z dłużnikami z wykorzystaniem poznanych technik, narzędzi i strategii perswazyjnych
Miejsce : Warszawa Centrum, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 5 minut.
Miejsce : Wrocław, Centrum Konferencyjne
Informacje na temat najbliższego terminu szkolenia mogą Państwo uzyskać kontaktując się z organizatorem. Istnieje również możliwość przygotowania szkolenia zamkniętego z tego tematu, dla grupy pracowników, w dogodnym dla Państwa terminie i miejscu.