Cele* Dostarczenie wiedzy i praktycznych umiejętności wspomagających menedżerów w tworzeniu sprawnych i dobrze funkcjonujących zespołów
* Rozwijanie postawy i umiejętności komunikacyjnych pozwalających w kontaktach z ludźmi - zwłaszcza w sytuacjach zadaniowych - na uważne zbieranie informacji i skuteczne ich przekazywanie, prowadzące do efektywniejszego działania
* Umiejętność obiektywnej oceny efektów działań i udzielenia informacji zwrotnej
* Umiejętność organizowania pracy zespołu
* Umiejętność delegowania zadań oraz odpowiedzialności
* Umiejętność stawiania celów zespołowych i indywidualnych
* Umiejętność określenia i wykorzystania indywidualnych strategii motywacyjnych pracowników
Szczegółowe informacjeProgram:
Kompetencje komunikacyjne w procesie: delegowanie - monitorowanie - ocena efektów działań
Zasady skutecznej komunikacji
Udzielanie informacji zwrotnej - ocena pracownicza
Komunikacja w sytuacjach trudnych - rozwiązywanie konfliktów
Delegowanie zadań
Przeszkody w delegowaniu
Sześć zasad delegowania
Elementy zarządzania czasem
Monitorowanie i koordynowanie realizacji celów i zadań
Motywowanie pracowników
Dobór pracowników do poszczególnych zadań ze względu na ich predyspozycje i kompetencje
Budowanie odpowiedzialności pracownika - zaangażowanie i identyfikacja
Indywidualne podejście do pracowników - elastyczność w prowadzeniu rozmów z różnymi typami osób
Strategie motywacyjne pracowników
Pozafinansowe elementy motywacyjne
Metody szkoleniowe:
Zajęcia mają charakter warsztatowy. Około 30 % czasu zajmuje omówienie przez trenera danego zagadnienia. Pozostałe 70% czasu jest przeznaczone na przećwiczenie przez uczestników poznanych umiejętności. Każdy z omawianych punktów związany jest z ćwiczeniami, pozwalającymi na praktyczne opanowanie omawianych treści. Mają one formę scenek, symulacji i inscenizacji (z wykorzystaniem dyktafonu lub kamery). Ćwiczenia poprzedzane są prezentacjami i omawiane - tak, by każdy z uczestników otrzymał istotne dla korekty swoich zachowań informacje zwrotne.
warunki organizacyjne
Czas trwania: każda część to 14 godzin zajęć (w godzinach 9.00 - 17.00)
Inwestycja: 800 zł. Cena obejmuje: koszt udziału w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe oraz wydanie zaświadczeń o ukończeniu kursu.
Zniżki: Przy zgłoszeniu więcej niż jednej osoby proponujemy 10% zniżki dla każdego kolejnego uczestnika, 40% dla studentów
Zgłoszenie: W pierwszej kolejności prosimy o kontakt telefoniczny (032-352 60 70) lub mailowy i dokonanie wstępnej rezerwacji. Pełnoprawną rezerwację otrzymuje się po przesłaniu do nas wypełnionego Formularza Zgłoszeniowego (faksem i listownie)
Płatność: w terminie 7 dni po szkoleniu, na podstawie otrzymanego rachunku