Techniki Przejmowania Klientów Konkurencji - Szkolenie

Więcej informacji

Techniki Przejmowania Klientów Konkurencji - Szkolenie

  • Cele W trakcie szkolenia, handlowcy, którzy wezmą w nim udział zostaną przygotowani do przejęcia klientów korzystających z usług
    i produktów konkurencyjnych firm.
    Dzięki wiedzy trenera i warsztatowej formie szkolenia, uczestnicy:
    * Nauczą się analizować poczynania konkurencji i wyciągać wnioski, które posłużą do przygotowania lepszej i atrakcyjniejszej oferty.
    * Dowiedzą się, jak opracować własną strategię przejęcia klienta konkurencji.
    * Przygotują się do prowadzenia rozmowy handlowej z klientem konkurencji.
    * Poznają i nauczą się korzystać z zasad prowadzenia działań sprzeażowych wykorzystywanych wobec klientów konkurencji.
  • Szczegółowe informacje Dzięki umięjętnościom wyniesionym z tego szkolenia sprzedaż, Twoja rozmowa z klientem konkurencji będzie coraz częściej kończyła jego przejęciem. Szkolenia handlowców powinny być dostowane do realiów ich pracy. A przecież każdy handlowiec codziennie rozmawia z klientami konkurencji.

    Nawet, jeżeli tak nie jest, to w najbliższym czasie wraz ze wzrostem konkurencji na twoim rynku będziesz coraz częściej słyszał od klientów, "ale my już korzystamy z ..." ( i tu padnie nazwa konkurencji).

    Czym wyróżniają się współcześni klienci? Czy klient współpracujący z naszą konkurencją różni się od naszego stałego klienta? Jakie rodzaju strategii użyć, aby zbudować trwałe i rentowne relacje z naszymi klientami? Czy aby zaplanować przejmowanie klientów należy przeprowadzić reorganizację firmy? I co tak naprawdę decyduje o sukcesie w sprzedaży – narzędzia czy umiejętności (techniki sprzedaży)? Uczestnicząc w szkoleniu poznasz odpowiedzi na te i inne ważne pytania, a dodatkowo poznasz warsztat profesjonalnego handlowca nastawionego na pozyskiwanie klientów konkurencji. To właśnie w trakcie tego szkolenia sprzedaż klientom konkurencji będzie głównym zagadnieniem.

    Program szkolenia
    1. ŚWIADOME I ZAPLANOWANE PRZEJMOWANIE KLIENTA KONKURENCJI
    • Segmentacja rynku - czy każdy klient jest ważny?
    • Waga kluczowych informacji o konkurencji. Skąd je pozyskać?
    • Analiza SWOT oferty konkurencji
    • Jak ustalać cele - strategia SMART
    • Realna, a rzeczywista pozycja konkurencji
    2. ZASOBY WŁASNEJ FIRMY
    • Sprzedaż doradcza jako sposób na zdobywanie przyczółków u klienta konkurencji
    • Bądź pewny, że wiesz co sprzedajesz. Trójpolowa analiza naszej oferty.
    • Pozostałe czynniki wpływające na sukces w sprzedaży - zaraź klienta swoim entuzjazmem
    3. PROCES SPRZEDAŻY KLIENTOWI KONKURENCJI - KLUCZOWE ELEMENTY
    • Potrzeby psychologiczne i merytoryczne klientów
    • Produkt czy relacja - co stanowi podstawę w procesie pozyskiwania klientów
    • Kto kieruje rozmową ten ustala warunki - sposoby na prowadzenie profesjonalnej rozmowy handlowej
    • Wyobrażenia + cecha czyli schemat prezentacji produktu
    4. GOTOWE ROZWIĄZANIA NA WYJŚCIE Z IMPASU
    • Klient niechętny do kontakt
    • Klient zadowolony z innego dostawcy
    • Klienta nastawiony na cenę
    • Klient "negocjator"
    • Klient nie zainteresowany i wiele innych sytuacji
    5. ZAMYKANIE PROCESU SPRZEDAŻY
    • Analiza sygnałów do zakupu
    • Obiekcje radzenia sobie z nimi i ich pozytywna rola na tym etapie sprzedaży
    • Przeformułowanie obiekcji w argument
    • Sytuacja WIN - WIN czyli pierwszy w procesie budowania lojalności klienta
Więcej informacji

Inne informacje związane z obsługa klienta