Szczegółowe informacjeMetody pracy stosowane podczas szkolenia
Zajęcia obejmują wykład oraz trening psychologiczny oparty na technikach pracy z grupą:
ćwiczenia warsztatowe indywidualne i grupowe
dyskusja moderowana
testy
analiza przypadku
zadania symulacyjne
warsztat z wykorzystaniem kamery
Preferowana wielkości grupy
10 - 14 osób
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia
Celem szkolenia jest rozwój umiejętności przedstawienia dobrej, interesującej, efektownej, a przez to efektywnej prezentacji produktu, usługi, projektu, poprzez doskonalenie umiejętności poprawnego wyrażania myśli, używania poprawnej polszczyzny, wykorzystanie siły komunikatów niewerbalnych, a także ćwiczenie umiejętności nawiązywania kontaktu z grupą, przełamywanie barier komunikacyjnych oraz efektywne korzystanie z pomocy wizualnych.
Po ukończeniu szkolenia słuchacz będzie posiadał wiedzę z zakresu zasad budowania prezentacji, technik wywierania wpływu, metod radzenia sobie ze stresem oraz pozna typowe błędy popełniane na prezentacjach oraz techniki radzenia sobie trudnymi słuchaczami.
Umiejętności, które zdobędą uczestnicy szkolenia:
dopasowanie formy wypowiedzi do sytuacji i grupy słuchaczy
umiejętność stosowania zasad efektywnej komunikacji do tworzenia optymalnej prezentacji produktu/usługi
rozpoznawanie swoich słabych i mocnych stron podczas wystąpień publicznych
panowanie nad własnym ciałem i głosem w czasie prezentacji
używanie poprawniejszych i czytelniejszych struktur językowych
adekwatne modulowanie głosu
używanie odpowiedniej do sytuacji intonacji
kontrola przebiegu prezentacji i zainteresowania słuchaczy
lepsze pokonywanie stresu związanego z wystąpieniami przed liczniejszym audytorium
Czas trwania 14 godzin (2 dni)
Ramowy program szkolenia
Przygotowanie prezentacji: co, dla kogo i po co
określenie tematu i celu prezentacji
zasady konstruowania prezentacji
kluczowe etapy prezentacji
techniki pomagające zaprojektować prezentację
grupy odbiorców i ich charakterystyka
Warunki skutecznej prezentacji
aranżacja sali i przygotowanie sprzętu
pomoce i akcesoria audiowizualne (folie, slajdy, flipcharty, kasety audio i video, filmy, prezentacje multimedialne, notatki, magnetofony, dyktafony, mikrofony, wzmacniacze)
kontakt z publicznością - czynniki zapewniające uwagę i zrozumienie
reguły rządzące percepcją odbiorców
rola prezentera
przekonania i wartości prezentera
umiejętności prezentera
słowa i zwroty, które przynoszą zamierzony efekt
projektowanie prezentacji
Autoprezentacja
reguły autoprezentacji
efekt pierwszego wrażenia
efekt świeżości
umiejętność mówienia i słuchania
wygląd zewnętrzny
budowanie klimatu wystąpienia i zaufania
gesty i zachowania będące źródłem pozytywnych nastawień
zasady nawiązywania dobrego kontaktu, skutecznego mówienia, słuchania i konwersacji
umiejętność występowania przed audytorium, jako potężne narzędzie wpływu społecznego
eksponowanie atutów i mocnych stron osobowości
reguły komunikacji perswazyjnej
umiejętności projektowania i prowadzenia zajęć
podstawowe błędy autoprezentacji
Podstawowe reguły i zasady komunikacji niewerbalnej
Manipulowanie i zafałszowywanie mowy ciała
Ćwiczenia warsztatowe z wykorzystaniem psychodramy i ćwiczeń głosowych
Określenie znaczenia niewerbalnej autoprezentacji w procesie komunikowania się z ludźmi; tworzenie własnego psychologicznego wizerunku
Kształtowanie własnego wizerunku w roli nadawcy komunikatu w celu uzyskania pozytywnego odbioru
Asertywność w procesie prezentacji
konstruktywne zachowania
reagowanie na krytykę i ocenę
postępowanie z trudnymi uczestnikami
nabywanie pewności siebie
prezentowanie własnego zdania
Postępowanie podczas prezentacji
rozpoczęcie prezentacji
kontakt z salą
metody wykorzystania stresu, aby działał na naszą korzyść
pustka w głowie - jak jej zaradzić?; ćwiczenia relaksacyjno-koncentrujące
jak unikać nerwowych sytuacji i samemu ich nie tworzyć?
lepsze radzenie sobie ze stresem podczas prezentacji przed większym audytorium