Techniki Prezentacji - Szkolenie

Więcej informacji

Techniki Prezentacji - Szkolenie

  • Szczegółowe informacje Metody pracy stosowane podczas szkolenia
    Zajęcia obejmują wykład oraz trening psychologiczny oparty na technikach pracy z grupą:
    • ćwiczenia warsztatowe indywidualne i grupowe
    • dyskusja moderowana
    • testy
    • analiza przypadku
    • zadania symulacyjne
    • warsztat z wykorzystaniem kamery
    Preferowana wielkości grupy
    10 - 14 osób

    Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia
    Celem szkolenia jest rozwój umiejętności przedstawienia dobrej, interesującej, efektownej, a przez to efektywnej prezentacji produktu, usługi, projektu, poprzez doskonalenie umiejętności poprawnego wyrażania myśli, używania poprawnej polszczyzny, wykorzystanie siły komunikatów niewerbalnych, a także ćwiczenie umiejętności nawiązywania kontaktu z grupą, przełamywanie barier komunikacyjnych oraz efektywne korzystanie z pomocy wizualnych.

    Po ukończeniu szkolenia słuchacz będzie posiadał wiedzę z zakresu zasad budowania prezentacji, technik wywierania wpływu, metod radzenia sobie ze stresem oraz pozna typowe błędy popełniane na prezentacjach oraz techniki radzenia sobie trudnymi słuchaczami.

    Umiejętności, które zdobędą uczestnicy szkolenia:
    • dopasowanie formy wypowiedzi do sytuacji i grupy słuchaczy
    • umiejętność stosowania zasad efektywnej komunikacji do tworzenia optymalnej prezentacji produktu/usługi
    • rozpoznawanie swoich słabych i mocnych stron podczas wystąpień publicznych
    • panowanie nad własnym ciałem i głosem w czasie prezentacji
    • używanie poprawniejszych i czytelniejszych struktur językowych
    • adekwatne modulowanie głosu
    • używanie odpowiedniej do sytuacji intonacji
    • kontrola przebiegu prezentacji i zainteresowania słuchaczy
    • lepsze pokonywanie stresu związanego z wystąpieniami przed liczniejszym audytorium
    Czas trwania 14 godzin (2 dni)

    Ramowy program szkolenia
    1. Przygotowanie prezentacji: co, dla kogo i po co
      • określenie tematu i celu prezentacji
      • zasady konstruowania prezentacji
      • kluczowe etapy prezentacji
      • techniki pomagające zaprojektować prezentację
      • grupy odbiorców i ich charakterystyka
    2. Warunki skutecznej prezentacji
      • aranżacja sali i przygotowanie sprzętu
      • pomoce i akcesoria audiowizualne (folie, slajdy, flipcharty, kasety audio i video, filmy, prezentacje multimedialne, notatki, magnetofony, dyktafony, mikrofony, wzmacniacze)
      • kontakt z publicznością - czynniki zapewniające uwagę i zrozumienie
      • reguły rządzące percepcją odbiorców
      • rola prezentera
      • przekonania i wartości prezentera
      • umiejętności prezentera
      • słowa i zwroty, które przynoszą zamierzony efekt
      • projektowanie prezentacji
    3. Autoprezentacja
      • reguły autoprezentacji
      • efekt pierwszego wrażenia
      • efekt świeżości
      • umiejętność mówienia i słuchania
      • wygląd zewnętrzny
      • budowanie klimatu wystąpienia i zaufania
      • gesty i zachowania będące źródłem pozytywnych nastawień
      • zasady nawiązywania dobrego kontaktu, skutecznego mówienia, słuchania i konwersacji
      • umiejętność występowania przed audytorium, jako potężne narzędzie wpływu społecznego
      • eksponowanie atutów i mocnych stron osobowości
      • reguły komunikacji perswazyjnej
      • umiejętności projektowania i prowadzenia zajęć
      • podstawowe błędy autoprezentacji
    4. Podstawowe reguły i zasady komunikacji niewerbalnej
      • Manipulowanie i zafałszowywanie mowy ciała
      • Ćwiczenia warsztatowe z wykorzystaniem psychodramy i ćwiczeń głosowych
      • Określenie znaczenia niewerbalnej autoprezentacji w procesie komunikowania się z ludźmi; tworzenie własnego psychologicznego wizerunku
      • Kształtowanie własnego wizerunku w roli nadawcy komunikatu w celu uzyskania pozytywnego odbioru
    5. Asertywność w procesie prezentacji
      • konstruktywne zachowania
      • reagowanie na krytykę i ocenę
      • postępowanie z trudnymi uczestnikami
      • nabywanie pewności siebie
      • prezentowanie własnego zdania
    6. Postępowanie podczas prezentacji
      • rozpoczęcie prezentacji
      • kontakt z salą
      • metody wykorzystania stresu, aby działał na naszą korzyść
      • pustka w głowie - jak jej zaradzić?; ćwiczenia relaksacyjno-koncentrujące
      • jak unikać nerwowych sytuacji i samemu ich nie tworzyć?
      • lepsze radzenie sobie ze stresem podczas prezentacji przed większym audytorium
    7. Ocena prezentacji
      • świadomość i ocena w trakcie prezentacji
      • ocena na zakończenie treningu
      • ocena transferu wiedzy, umiejętności i postaw
      • ocena z punktu widzenia zysków organizacji

Inne informacje związane z komunikacja w biznesie

  • Studia I Stopnia-Mediator

  • Centrum: Wyższa Szkoła Zarządzania "Edukacja" we Wrocławiu
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia-Komunikacja w Biznesie

  • Centrum: Wyższa Szkoła Zarządzania i Finansów we Wrocławiu
  • Więcej informacji
  • komunikacja w biznesie- studia podyplomowe

  • Centrum: Dolnośląska Szkoła Wyższa we Wrocławiu
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe Euromenedżer

  • Centrum: Politechnika Wrocławska
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe Europejski Doradca Zawodowy

  • Centrum: Politechnika Wrocławska
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe Zarządzanie Projektami

  • Centrum: Politechnika Wrocławska
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Zarządzanie

  • Centrum: Wyższa Szkoła Menedżerska w Legnicy
  • Więcej informacji