Szczegółowe informacjeDo udziału w szkoleniu zapraszamy wszystkie osoby, które kontaktują się z dłużnikami i chciałyby rozwinąć swoje umiejętności wpływania na dłużników i tym samym zwiększyć skuteczność w ściąganiu zaległych należności.
Role zadaniowe: kontakt bezpośredni telefoniczny i monity w windykacji podmiotów i osób fizycznych.
Efekty treningu:
udoskonalenie techniki windykacyjnej,
wywołanie wzrostu efektywności zawodowej,
podwyższenie psychologicznego komfortu pracy,
wytworzenie przewagi konkurencyjnej w stosunku do innych podmiotów-wierzycieli,
podwyższenie poziomu bezpieczeństwa rytmiki i płynności finansowej.
Cele zadaniowe:
model dyscyplinujący – egzekwowanie spłaty z jednoczesnym zachowaniem sojuszu i relacji ekonomicznej z dłużnikiem,
model krytyczny - wyegzekwowanie spłaty, zaniechanie sojuszu i relacji ekonomicznej (oszustwa, upadłości, permanentne łamanie zasad, konwersje)
Program:
Runda otwarcia:
wskazanie celu zajęć,
ustalenie reguł współpracy,
krótka refleksja na dotychczasowymi metodami windykowania.
Cel dydaktyczny:
Wzajemne poznanie uczestników i prowadzącego, wytworzenie optymalnego klimatu emocjonalnego, ustalenie zasad dyscypliny pracy oraz zarysowanie głównych trudności operacyjnych w roli zawodowej windykatora.
Wpływ komunikacyjny trzy-kanałowy:
słowa,
emisja głosu,
techniki korespondencyjne-monitowe.
Cel dydaktyczny:
Zastosowanie różnorodnych elementów komunikacji w procesie wywierania wpływu. Wykształcenie u uczestników praktycznej umiejętności kierowania procesem motywacji dłużnika we wstępie dialogu.
Psychologia presji:
psychologiczny podział typów dłużników,
praktyka zastosowania techniki negocjacyjnej indywidualnie do typu,
trening dialogu.
Cel dydaktyczny:
Wykształcenie u uczestników elastyczności zmian stylu podejścia w dialogu.
Diagnoza kłamstwa i bluffu:
test Ashafenburga,
test pokerowy,
efekt Otella,
efekt Brakowa.
Cel dydaktyczny:
Poszerzenie kompetencji uczestników w zakresie diagnozy kłamstwa. Przeniesienie diagnozy z obszaru wiedzy intuicyjnej w metody planowe i profesjonalne.
Techniki strategiczne w windykowaniu:
konfrontacja,
„ściana”,
minimalizacje (nagradzanie psychologiczne),
maksymalizacje (kary psychologiczne),
zamknięcie „poczwórna pętla”,
stygmatyzacja.
Cel dydaktyczny:
Rozwinięcie u uczestników umiejętności psychologicznego wpływu w windykowaniu. Doskonalenie psychopresji w windykacyjnych sytuacjach ekstremalnych (model krytyczny).
Integracja treści i transfer zawodowy (asysta aktorki w symulacjach):
trening symulacyjny z wykorzystaniem arkuszy coachingowych,
informacje zwrotne,
korekty.
Cel dydaktyczny:
Kształcenie transferu zawodowego czyli praktycznego, rutynowego zastosowania technik windykacyjnych w symulacjach dialogu