Sztuka Prezentacji i Wystąpień Publicznych - Szkolenie
Cele* Nabędą wiedzę i umiejętności z zakresu budowania kontaktu i oddziaływania na klientów w czasie prowadzonych prezentacji
* Poznają narzędzia i techniki, które pomogą im rozwinąć warsztat w prowadzeniu prezentacji oraz wystąpień publicznych
* Rozpoznają swoje słabsze strony i będą mogli nad nimi pracować
* Uświadomią sobie swój udział w tworzeniu wizerunku firmy
Szczegółowe informacjeProgram:
Postawa profesjonalnego prezentera
Świadomość własnych potencjałów i mocnych stron
Co warto myśleć o własnej pracy i odbiorcach, aby zwiększać własną skuteczność ?
Pierwsze wrażenie, umiejętność autoprezentacji
Jak nawiązywać i utrzymywać dobry kontakt z odbiorcą - budowanie zaufania
Spójność - czyli zgodność tego, co mówimy, z tym - jak mówimy
Efekt "pierwszego wrażenia"
Świadomy i nieświadomy przekaz w komunikacji
Komunikacja niewerbalna, gestykulacja - mowa ciała
Modulacja głosu, "Jeżeli publiczność czegoś nie słyszy, oznacza to, że tego nie ma"
Aranżacja przestrzeni (przestrzeń fizyczna jest ilustracją przestrzeni umysłowej)
Wykorzystywanie pomocy prezentacyjnych - jak przygotować prezentację wizualną, żeby była zrozumiała i interesująca
Umiejętność zbierania informacji od uczestników w trakcie prowadzenia prezentacji
Rozpoznawanie preferencji zmysłowych odbiorców i wykorzystywanie w prezentacji wszystkich systemów reprezentacji (wizualny, słuchowy, kinestetyczny)
Jak zadawać pytania (oraz jak słuchać odpowiedzi) ?
Jak kierować dyskusją ?
W jaki sposób angażować odbiorcę ?
Struktury lingwistyczne i ukryte pułapki językowe; jasny i precyzyjny przekaz językowy
Budowanie klimatu oraz atmosfery prezentacji
Elementy budowania nastroju spotkania
Wykorzystanie energii osób biorących udział w prezentacji
Kotwiczenie poszczególnych osób oraz grupy
Wywoływanie w odbiorcy potrzebnych stanów emocjonalnych
Strategie i sposoby zachowania się w sytuacjach nagłych i niezaplanowanych. Umiejętność radzenia sobie z emocjami podczas prezentacji
Rozwiązywanie trudnych sytuacji podczas spotkania - prowokacyjne pytania, osoby przeszkadzające itp
Docieranie do potrzebnych zasobów np. umiejętność dystansowania się
Radzenie sobie z tremą
Wykorzystanie metafory i humoru
Metody szkoleniowe:
Zajęcia prowadzone są metodami aktywnymi, w dużej mierze wywodzącymi się z Neurolingwistycznego Programowania (NLP).
Każdy dzień zajęć składa się z następujących elementów:
wykład wprowadzający w aktualnie przerabianą tematykę
ćwiczenia w małych grupach, pozwalające na praktyczne uczenie się nowej wiedzy
symulacje i gry związane prowadzeniem zajęć (np. drama oparta o scenariusze konkretnych sytuacji grupowych), podczas których uczestnicy mogą wypróbować nowo nabyte umiejętności. W tej części wykorzystywane są także konkretne sytuacje problemowe zgłaszane przez uczestników kursu
pytania, ocena i dyskusja na temat nowo nabytych umiejętności i możliwości ich praktycznego wykorzystywania.