Sztuka Autoprezentacji i Prowadzenia Spotkań - Szkolenie
Profil słuchacza / wymogiSzkolenie przeznaczone jest dla wszystkich osób pracujących z ludźmi w środowisku biznesowym, chcących poznać zasady dobrej skutecznej komunikacji i opanować umiejętność eksponowania pozytywnego wizerunku swojej osoby.
Szczegółowe informacje
Korzyści dla uczestników
Dowiesz się, jak umysł świadomy i nieświadomy odbiera to, co usłyszał, zobaczył i poczuł, czyli w jaki sposób mózg odbiera i przetwarza informacje.
Będziesz potrafił rozpoznawać różne typy osobowości i dostosować do każdego z nich swoje zachowanie i styl komunikacji.
Nauczysz się sztuki uważnego, aktywnego słuchania.
Będziesz potrafił odczytać sygnały mowy ciała i wykorzystać je w skutecznej autoprezentacji.
Poznasz ćwiczenia poprawiające mowę ciała.
Poznasz znaczenie tonu głosy i tempa mówienia w przekazywanym komunikacie.
Dowiesz się, jak trenować panowanie nad własnym głosem.
Nabędziesz umiejętność precyzyjnego wyrażania się.
Poznasz rodzaje pytań i zakres ich wykorzystania w komunikacji.
Nauczysz się sztuki wywoływania pierwszego wrażenia, czyli jak wykorzystać najważniejsze pierwsze 10 sekund w autoprezentacji.
Dowiesz się, dlaczego "szata zdobi człowieka" i jak umiejętnie tę wiedzę wykorzystać w procesie wywierania wrażenia na innych.
Poznasz 10 sekretów, dzięki którym wywołasz piorunujące wrażenie.
Będziesz potrafił budować dobry kontakt emocjonalny z innymi ludźmi, wykorzystując "dopasowanie" w procesie komunikacji.
Poznasz podstawowe techniki perswazji.
Poznasz różnice w myśleniu i zachowaniu kobiet i mężczyzn; nauczysz się wykorzystywać tę wiedzę w autoprezentacji.
Dowiesz się, jak kształtować własny wizerunek w długim okresie czasu.
Opanujesz sztukę prezentacji i umiejętność wystąpień publicznych.
Poznasz techniki i metody redukowania zbyt dużego stresu zakłócającego pożądaną autoprezentację.
Czas trwania
16 godzin dydaktycznych - 2 dni
Program szkolenia
Rozpoczęcie szkolenia
Diagnostyka
Rodzaje i funkcje prezentacji
Planowanie przebiegu prezentacji:
Określanie celów
Rodzaje celów
Reguły skutecznego planowania
Tworzenie własnego scenariusza
3. Reguły prezentacji
Przygotowanie się do prezentacji
3 etapy prezentacji
Aspekty psychologiczne w prezentacjach
Jak działa umysł w procesie komunikacyjnym (mózg gadzi, układ limbiczny, kora nowa)
W jaki sposób ludzie odbierają i przetwarzają informacje
W jaki sposób można wpływać na emocje. Podstawowe źródła komunikacji
Mowa ciała (mimika, gesty, terytorium)
Parajęzyk (ton głosu, barwa, tempo mówienia)
Słowa
Kształtowanie umiejętności aktywnego słuchania w prezentacjach
Strategie budowania skutecznego kontaktu w procesie prezentacji
Dopasowanie w procesie komunikacji (język ciała, analogowe cechy głosu, struktury systemów reprezentacji, oddychanie, zwroty i wyrażenia)
Prowadzenie jako skuteczne następstwo dopasowania - jak poprowadzić rozmówcę w pożądanym kierunku
Sztuka wywoływania pierwszego wrażenia
Wygląd zewnętrzny
Postawa
Głos
Powitanie
Uśmiech
Różni ludzie - różne osobowości. Jak szybko i łatwo je określić?
Systemy reprezentacji, czyli jak myślą wzrokowcy, słuchowcy i kinestetycy, i jak wykorzystać tę wiedzę w procesie prezentacji
Wybrane metaprogramy - indywidualne wzorce percepcji. Czym kieruje się człowiek w podejmowaniu decyzji oraz jak organizuje sobie własną mapę świata
Trudne sytuacje w trakcie spotkania
Podstawowe techniki odpowiadania na pytania informacyjne i krytyczne
Tzw. "trudni ludzie" - osoby utrudniające przebieg prezentacji i reakcja na ich zachowanie
Co trzeba wiedzieć o uczestnikach prezentacji? - Prezentacja naturalnego zespołu reakcji uruchamianego w sytuacji bycia uczestnikiem prezentacji
Przygotowanie materiałów wizualnych
Autoprezentacja w praktyce
Niewerbalne zachowanie się w trakcie prezentacji - analiza video
Opanowanie stresu i przezwyciężanie tremy
Autoprezentacja w praktyce - ćwiczenia indywidualne i grupowe