CelePo szkoleniu uczestnicy będą: * sprawniej rozwiązywali konflikty i egzekwowali dyscyplinę * potrafili określić wpływ konfliktów na funkcjonowanie ich samych, grupy pracowniczej i organizacji * rozpoznawali u siebie, współpracowników i w organizacji źródła konfliktów, wiedzieli jak można im przeciwdziałać * znali i właściwie dobierali, w zależności od okoliczności, sposoby własnego zachowania i rozwiązywania konfliktów * rozwiązywali konflikty metodą „bez porażek”, stosując metodę „7 kroków” * budowali i utrzymywali dyscyplinę w pracy metodami opartymi na komunikacji, właściwej kontroli i egzekwowaniu zadań
Profil słuchacza / wymogiKierownicy wszystkich szczebli, każdy pracownik stawiający i rozliczający z zadań inne osoby, kierownicy zespołów roboczych i koordynatorzy projektów.
Szczegółowe informacjeModuł - Rozwój zasobów ludzkich
Zarządzanie konfliktem
Program szkolenia
* Konflikt w organizacji - geneza, natura, zakres
* Konsekwencje konfliktów - krótko, średnio i długoterminowe
* Typy konfliktów i ich wpływ na kulturę i klimat organizacji
* Style rozwiązywania konfliktów - autodiagnoza
* Radzenie sobie z negatywnymi zachowaniami
* Redukowanie i unikanie konfliktów personalnych
* Techniki rozwiązywania konfliktów
* Wpływanie na zachowania innych menedżerów i członków zespołu
* Budowanie dobrej atmosfery w firmie
Szkolenia prowadzone są w formie warsztatów, przy wykorzystaniu aktywnych metod nauczania, takich jak: gry symulacyjne, odgrywanie ról, analizy przypadków, dyskusje, itp. Taka forma pozwala uczestnikom na zdobycie praktycznych umiejętności zawodowych, które będą potrafili zastosować w swojej codziennej pracy.