CeleUczestnicy szkolenia – kadra kierownicza i zarządzający przedsięwzięciami - nabędą umiejętności w zakresie: * zbudowaniu profesjonalnego biznes planu * oceniania przedsięwzięć * realizacji zaplanowanych działań * określenia realiów finansowych
Szczegółowe informacjeModuł-Zarządzanie
Opracowanie biznes planu
Program szkolenia
* BP jako kompleksowy projekt przedsięwzięcia gospodarczego
* BP –cechy, funkcje, rodzaje, adresaci
* Typowa struktura i układ BP
* Sporządzanie „prefeasibility study”
* Analiza marketingowa przedsięwzięcia
* Analiza ekonomiczna i finansowa przedsięwzięcia:
-ocena i prognoza bilansu i rachunku wynik
-szacowanie opłacalności (NPV, IPR, stopa i okres zwrotu)
-analiza wskaźnikowa
-szacowanie progu rentowności
-analiza przepływów finansowych
* Strategiczna analiza SWOT
* Controling i budgeting jako harmonogram działań
* Finalna ocena projektu – cost benefit analysis
* Prezentacja BP dla różnych przedsięwzięć
Szkolenia prowadzone są w formie warsztatów, przy wykorzystaniu aktywnych metod nauczania, takich jak: gry symulacyjne, odgrywanie ról, analizy przypadków, dyskusje, itp. Taka forma pozwala uczestnikom na zdobycie praktycznych umiejętności zawodowych, które będą potrafili zastosować w swojej codziennej pracy.