Więcej informacji
Szkolenie Marketplace
-
Cele
Marketplace to symulator biznesowy. Jest to wyrafinowany program komputerowy, który naśladuje konkurencyjny, ciągle zmieniający się rynek. W odróżnieniu od nauki tradycyjnej, opartej na podręcznikach teoretycznych, ćwiczenie symulacyjne umożliwia studentom czy menedżerom naukę i zdobywanie doświadczenia poprzez podejmowanie realistycznych decyzji biznesowych. Mają oni do czynienia z analizą rynku, formułowaniem strategii oraz zarządzaniem strategią i mogą natychmiast obserwować rezultaty swoich działań. Dzięki takiemu podejściu, zachowują oni w pamięci o wiele więcej informacji, niż dzięki tradycyjnym metodom nauki. Symulacja pomaga im w przyswojeniu ważnych pojęć z dziedziny marketingu i zarządzania. Symulacja Biznesowa Marketplace dostarcza praktycznego doświadczenia, które skutkuje nauką bardziej całościową, niż w przypadku metody podręcznikowej. Wyzwala ona rywalizację, motywuje studentów i zwiększa ich zaangażowanie w zajęcia. Oznacza to twoje wyższe notowania wśród studentów jako prowadzącego zajęcia oraz zasługi w oczach kolegów wykładowców. Nasza symulacja Web Marketplace wykorzystuje najnowsze technologie internetowe, dzięki którym możemy "za kulisami" wykonać dla ciebie wszystkie prace techniczne. Praktyczne doświadczenie zarządzania Twoi studenci rozpoczną działalność własnego działu marketingowego lub całego przedsiębiorstwa. Będą wypróbowywać różne strategie i współzawodniczyć z innymi firmami wirtualnego świata biznesu. Pełny obraz Twoi studenci przekonają się, jak ich decyzje wpływają na osiągnięcia innych oraz funkcjonowanie organizacji jako całości. Dzięki temu nabędą oni większą odpowiedzialność finansową, dogłębne rozumienie powiązań między obszarami funkcjonalnymi firmy oraz rozumienie przedsiębiorczości samej w sobie. Efektywna strategia nauki Twoi studenci stopniowo budują firmę. Do symulacji stopniowo wprowadzane są nowe zagadnienia, w miarę jak nabierają one związku z aktualną sytuacją biznesową. W ten sposób, logika praktyki biznesowej staje się bardziej intuicyjna. Realistyczny scenariusz gry Zamiast pracować nad nieistniejącymi produktami, uczestnicy rozgrywki Marketplace budują komputery i sprzedają je w kilku regionach świata. Łatwość użytkowania Cały przebieg symulacji spaja narracyjna fabuła. Została ona skomponowana w taki sposób, że czyta się ją jak powieść biznesową, w której poszczególne drużyny występują jako bohaterowie. Dzięki wskazówkom krok-po-kroku, uczestnicy przeprowadzani są w logicznym porządku przez cały proces podejmowania decyzji. Symulacja zawiera obszerny system pomocy online. Opcje symulacji dostosowane do różnych celów dydaktycznych Marketplace oferuje zestaw scenariuszy symulacji biznesowych dostarczanych za pomocą sieci Internet, o różnych poziomach trudności. Każdy z nich przeznaczony jest do pomocy w prowadzeniu konkretnych biznesowych zajęć dydaktycznych lub do osiągnięcia różnych celów dydaktycznych w korporacyjnych programach szkoleniowych.
-
Szczegółowe informacje
Szkolenie dla Uczelni Wyższych
Poziomy trudności
* Wprowadzenie do Marketingu
o Obejmuje podstawy marketingu. Przeznaczony jest dla kursów z Zasad Marketingu i Wprowadzenie do Marketingu
o Obejmuje zaawansowane zarządzanie marketingowe. Przeznaczony jest dla kursów ze Strategii Marketingowej, Zarządzania Marketingowego oraz kursów Marketingu na najwyższym poziomie.
* Zaawansowany Marketing Strategiczny
o Obejmuje te same obszary, co Marketing Strategiczny (powyżej), ale zawiera bardziej złożone dane z badań rynku, więcej regionów i więcej opcji projektów marek i reklam.
* Zarządzanie Strategiczne
o Obejmuje podstawy biznesu. Zaprojektowany z myślą o kursach z Polityki Przedsiębiorstwa, Nowych Przedsięwzięć i kursów Biznesu na najwyższym poziomie.
* Strategiczny E-Commerce
o Kursy na temat handlu elektronicznego.
* Zarządzanie Przedsiębiorstwem
o Obejmuje podstawy biznesu. Zaprojektowany z przeznaczeniem dla kursów z Zarządzania Marketingowego, Nowych Przedsięwzięć oraz kursów Marketingu i Biznesu na najwyższym poziomie.
* Zintegrowane Zarządzanie Przedsiębiorstwem oraz Rozszerzone Zintegrowane Zarządzanie Przedsiębiorstwem
o Obejmuje zaawansowane zarządzanie przedsiębiorstwem. Przeznaczony dla Zintegrowanych Kursów Biznesowych.
* Strategiczne Zarządzanie Korporacyjne oraz Rozszerzone Strategiczne Zarządzanie Korporacyjne
o Obejmuje zaawansowane zarządzanie przedsiębiorstwem. Przeznaczony dla kursów Zintegrowanego Zarządzania Przedsiębiorstwem.
* Międzynarodowe Zarządzanie Korporacyjne oraz Rozszerzone Międzynarodowe Zarządzanie Korporacyjne
o Obejmuje zaawansowane zarządzanie przedsiębiorstwem. Przeznaczony dla kursów Zintegrowanego Zarządzania Przedsiębiorstwem.
Wykorzystuj Marketplace jako kurs integrujący na wszystkich poziomach (na poziomie uczelni wyższej, MBA, EMBA) oraz jako kurs strategii marketingowej na najwyższym poziomie, czy kurs dotyczący nowych przedsięwzięć. Dostępne jest wiele różnych konfiguracji Marketplace dla zajęć w szkołach biznesu, na różnych poziomach trudności i o zróżnicowanej intensywności.
Scenariusz ukierunkowany na:
Rozszerzone studium przypadku: Ćwiczenie jest w rzeczywistości serią powiązanych ze sobą decyzji (przypadków), które są rozciągnięte w czasie i pomiędzy funkcjami organizacyjnymi.
Odpowiedzialność i myślenie wybiegające w przyszłość: Studenci żyją w świecie biznesu, który sami stworzyli. Dzisiejszym decyzjom kształt nadają decyzje wczorajsze, zaś decyzje jutra opierają się na tych podejmowanych dzisiaj.
Wzajemne powiązania dyscyplin: Decyzje marketingowe kształtują i są kształtowane przez decyzje produkcyjne, które powiązane są z decyzjami finansowymi. Informacje księgowe usprawniają (lub ograniczają) wszystkie decyzje innych obszarów, zaś na wszystkie inne zagadnienia wpływa zarządzanie zespołowe.
Szczegółowość problematyki: Decyzje i zagadnienia, na które napotykają się studenci, wynikają z taktycznego poziomu organizacji. Szczegółowość ta zapewnia głębokie zaznajomienie się z daną dyscypliną, jak również doświadczenie obejmujące różne obszary funkcjonalne.
Odpowiedzialność finansowa: Aspiracje studentów zawsze są ograniczane przez dostępność środków finansowych oraz rentowność firmy. Borykając się z tymi ograniczeniami, studenci odkrywają, w jaki sposób ich decyzje wpływają na przepływy finansowe firmy oraz jej zyskowność. Motywuje to ich także do poszukiwania sposobów pomnażania dostępnych środków i powiększania zysków firmy. W ten sposób, rozwijają oni głębokie rozumienie zarządzania finansami.
Ukierunkowanie na klienta: Sukces finansowy można osiągnąć jedynie przez zaspokojenie potrzeb klienta. Satysfakcja klienta nie gwarantuje sukcesu finansowego, ale nie jest on bez niej możliwy.
Pełen znaczeń kontekst: Pojęcia biznesowe, zasady, praktyki i sposoby myślenia wprowadzane są w naturalnym kontekście rozpoczynania działalności i prowadzenia firmy. Abstrakcyjne pojęcia stają się bardziej namacalne, dzięki zakotwiczeniu ich w realistycznych decyzjach, które trzeba podejmować.
Myślenie krytyczne: Studenci uświadamiają sobie i zmuszeni są do rozważenia wielu - nieodłącznie związanych z każdą decyzją - sytuacji konfliktowych, które wymagają kompromisowych rozwiązań. Odkrywają także, że nie istnieją "właściwe" odpowiedzi i że to, jaka będzie "dobra" decyzja, zależy od danych okoliczności, w których jest ona podejmowana.
Praca zespołowa, zdolności interpersonalne, przywództwo: Złożoność symulacji wymaga podziału zadań i koordynacji działań członków zespołu; wielość spraw wymagających kompromisów wyzwala debaty, podczas których studenci muszą walczyć o uznanie ich racji.
Dostawa na czas: Treści danej dyscypliny dostarczane są studentom w momencie, gdy stają oni przed nową decyzją. Uwypuklona zostaje przez to niezbędność przyswojenia tych informacji i dzięki temu wzrasta motywacja studentów do nauki.
Ćwiczenie oparte o powtarzanie: Czynności każdego kwartału nie tylko skutkują wprowadzeniem nowych decyzji i nowego materiału, ale oparte są także o poprzedzające je treści. Powtarzanie gwarantuje to, że trudne pojęcia, zasady i sposoby działania zostają przyswojone do naturalnego toku myślenia studentów.
Szkolenia w zakresie zarządzania przeznaczone dla firm
Poziomy trudności
- Wprowadzenie do Marketingu
- Obejmuje podstawy marketingu. Przeznaczony jest dla kursów z Zasad Marketingu i Wprowadzenie do Marketingu
- Marketing Strategiczny
- Obejmuje zaawansowane zarządzanie marketingowe. Przeznaczony jest dla kursów ze Strategii Marketingowej, Zarządzania Marketingowego oraz kursów Marketingu na najwyższym poziomie.
- Zaawansowany Marketing Strategiczny
- Obejmuje te same obszary, co Marketing Strategiczny (powyżej), ale zawiera bardziej złożone dane z badań rynku, więcej regionów i więcej opcji projektów marek i reklam.
- Zarządzanie Strategiczne
- Obejmuje podstawy biznesu. Zaprojektowany z myślą o kursach z Polityki Przedsiębiorstwa, Nowych Przedsięwzięć i kursów Biznesu na najwyższym poziomie.
- Strategiczny E-Commerce
- Kursy na temat handlu elektronicznego.
- Zarządzanie Przedsiębiorstwem
- Obejmuje podstawy biznesu. Zaprojektowany z przeznaczeniem dla kursów z Zarządzania Marketingowego, Nowych Przedsięwzięć oraz kursów Marketingu i Biznesu na najwyższym poziomie.
- Zintegrowane Zarządzanie Przedsiębiorstwem oraz Rozszerzone Zintegrowane Zarządzanie Przedsiębiorstwem
- Obejmuje zaawansowane zarządzanie przedsiębiorstwem. Przeznaczony dla Zintegrowanych Kursów Biznesowych.
- Strategiczne Zarządzanie Korporacyjne oraz Rozszerzone Strategiczne Zarządzanie Korporacyjne
- Obejmuje zaawansowane zarządzanie przedsiębiorstwem. Przeznaczony dla kursów Zintegrowanego Zarządzania Przedsiębiorstwem.
- Międzynarodowe Zarządzanie Korporacyjne oraz Rozszerzone Międzynarodowe Zarządzanie Korporacyjne
- Obejmuje zaawansowane zarządzanie przedsiębiorstwem. Przeznaczony dla kursów Zintegrowanego Zarządzania Przedsiębiorstwem.
Więcej informacji
Inne informacje związane z metodyka