Profil słuchacza / wymogiSzkolenie to ma charakter zamknięty, przeznaczone jest dla pracowników jednej instytucji (grup około 20 - osobowych), odbywa się w siedzibie WSZiNS Tychy
Szczegółowe informacjeCELE MODUŁU I "Komunikacja w relacjach międzyludzkich i w organizacji"
Zapoznanie uczestników z podstawowymi zasadami skutecznej komunikacji werbalnej i niewerbalnej w relacjach interpersonalnych i w organizacji:
prezentacja podstawowych elementów procesu komunikacji
przedstawienie czynników zakłócających przebieg procesu komunikacji oraz sposobów zapobiegania i eliminacji.
Przygotowanie uczestników do stosowania w praktyce metod skutecznej
CELE MODUŁU II
" Analiza Transakcyjna w zarządzaniu organizacją"
Zapoznanie uczestników z podstawowymi pojęciami AT E. Bernea w organizacji:
prezentacja podstawowych założeń AT
typy transakcji w organizacji i ich efektywność
zalety stosowania AT w zarządzaniu organizacja
przykładowe gry stosowane w organizacjach
Przygotowanie uczestników do stosowania w praktyce metod skutecznego rozpoznawania gier, ich rozpoznawania i ujawniania a także przeciwdziałania.
CELE MODUŁU III " Konflikty w organizacji"
Zapoznanie uczestników z podstawowymi pojęciami z zakresu psychologii konfliktu:
Przyczyny, źródła konfliktów w organizacji
Modele osobowościowego reagowania na konflikt
Pseudo- i twórcze rozwiązywanie konfliktów (starty i zyski)
Procedury rozwiązywania konfliktów (negocjacje, mediacje, arbitraż, sąd)
Gotowość do poszukiwania rozwiązań - asertywność kierownika.
Stres zawodowy.
Przygotowanie uczestników do stosowania w praktyce w sposób elastycznych różnych sposobów rozwiązywania konfliktów w zależności od kontekstu sytuacyjnego, rozpoznawania stanu stresu i stosowania technik szybkiego odprężania.
CELE MODUŁU IV " Motywacja i motywator-kierownik w organizacji"
Zapoznanie uczestników z podstawowymi pojęciami z zakresu psychologii motywacji:
Istota motywacji organizacji (potrzeby indywidualne pracowników i potrzeby organizacji)
Funkcje motywacji i dostarczanie motywacji w organizacji (kierownik jako lider grupy )
Motywowanie -sposoby pozafinansowe
Jak motywujesz swoich pracowników? - test. Podsumowanie
Przygotowanie uczestników do stosowania w praktyce w sposób elastycznych różnych technik motywowania pracowników w zależności od ich potrzeb i możliwości organizacji.
CELE MODUŁU V " Czas jako kapitał organizacji"
Zapoznanie uczestników z podstawowymi pojęciami z zakresu skutecznego zarządzania czasem w organizacji:
Planowanie pracy i zarządzanie czasem
Zadania pilne i zadania ważne -zasady analizy własnych żądań
Ocena własnych umiejętności zarządzania czasem -test.
Kierownik jako zarządzający czasem innych - studium przypadku
Uwarunkowania dobrej organizacji i skutecznego wykorzystania czasu w organizacji.
Techniki szybkiej koncentracji uwagi i myślenia.
Wypracowanie własnego profilu "Ja jako skuteczny kierownik".
Podsumowanie i ewaluacja kursu.
Przygotowanie uczestników do stosowania w praktyce w sposób elastycznych różnych zasad zarządzania własnym czasem i czasem innych, dobrego organizowania miejsca pracy oraz stosowania technik szybkiej koncentracji uwagi i myślenia.