CeleCelem szkolenia jest poznanie przez uczestników technik i metod efektywnej komunikacji w relacjach i kontaktach biznesowych. Udział w szkoleniu pozwoli na diagnozę własnego stylu komunikowania, weryfikację mocnych i słabych stron własnych umiejętności i wyeliminowanie najczęściej popełnianych błędów pojawiających się w relacjach biznesowych.
Profil słuchacza / wymogiSzkolenia dla firm
Trening realizowany jest zarówno w formie szkolenia wewnętrznego dla firm, po uprzednim zmodyfikowaniu go w kierunku Państwa potrzeb, jak i w formie otwartej dla wszystkich, którzy są zainteresowani doskonaleniem umiejętności komunikacyjnych.
Szczegółowe informacjeJak zbudować korzystne relacje w biznesie? Program:
Co się dzieje, kiedy komunikacja zawodzi?
Bariery i przeszkody w procesie wymiany informacji. Sposoby ich przezwyciężania;
Budowanie klimatu sprzyjającego komunikacji wewnątrz organizacji/zespołu;
Komunikacja hierarchiczna i nie-hierarchiczna
Efektywne i praktyczne techniki poprawy skuteczności komunikacyjnej:
dopasowanie technik do celu komunikacji
dopasowanie własnego stylu komunikacji do rozmówcy
przepływ informacji i jego znaczenie dla funkcjonowania zespołu
sztuka słuchania i analizowania wypowiedzi
trudna sztuka konstruktywnego krytykowania
komunikacja wprost czy niewprost
komunikacja asertywna
Analiza pracy indywidualnej i w zespole w pod kontem prezentowanych wzorców komunikacyjnych;
Diagnoza pełnionych ról grupowych i ich konsekwencji dla procesu komunikacji wewnątrz organizacyjnej.
Zmiana postaw.
Rozwijanie umiejętności współpracy w grupie i budowanie poczucia pracy na wspólny cel.
Skuteczna komunikacja pomimo różnic indywidualnych.
Kształtowanie pozytywnych interakcji grupowych i zwiększanie zaufania.
Komunikacja a budowa celów, procesów realizacji i mechanizmów kontrolnych wewnątrz organizacji.
Efektywna komunikacja ze współpracownikami - zasady wywierania pozytywnego wpływu na partnerów zawodowych i osobistych - case study.