System Okresowych Ocen Pracowników (SOOP) - Szkolenie

Więcej informacji

System Okresowych Ocen Pracowników (SOOP) - Szkolenie

  • Szczegółowe informacje System Okresowych Ocen Pracowników (SOOP)
    Moduł 1 - Analiza korzyści dla organizacji, menedżerów i pracowników z wykorzystania systemu
    1. Czym jest system ocen pracowniczych? Rola i miejsce systemu ocen w świetle misji i strategii organizacji i systemu zarządzania personelem.
    2. Korzyści ze stosowania systemu.
    3. Możliwe zagrożenia - przykłady najczęstszych błędów we wprowadzaniu i stosowaniu systemu.
    Moduł 2 - Poznanie cyklu oceny pracowniczej
    1. Procesy oceny pracowniczej:
    • Planowanie: ustalanie celów i zadań, standardów, kryteriów oceny, ustalanie procedur, przeszkolenie oceniających i ocenianych; przedstawienie kryteriów oceniania pracownikom.
    • Metody systematycznego zbierania danych nt. ocenianego pracownika.
    • Ocena.
    • Komunikowanie - rozmowa oceniająca: omówienie wyników oceny z pracownikiem, wyciągnięcie praktycznych konsekwencji zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami, wyciągnięcie wniosków na przyszłość.
    Moduł 3 - Poznanie różnych metod oceny oraz uwrażliwienie na problemy natury psychologicznej przy ocenianiu ludzi
    1. Metody oceny:
    • ocena absolutna,
    • ocena relatywna.
     2. Potencjalne problemy z przeprowadzaniem oceny:
    • różne rozumienie standardów oceny,
    • halo efekt,
    • efekt centralny,
    • efekt kontrastu,
    • efekt świeżości,
    • efekt pierwszeństwa,
    • zbytnia łagodność / surowość,
    • błędy uprzedzeń.
    Moduł 4 - Poznanie zasad efektywnej rozmowy oceniającej
    1. Metody rozmowy a kultura organizacji.
    2. Struktura spotkania.
    3. Umiejętności potrzebne do przeprowadzenia efektywnej rozmowy.
    4. Działania po spotkaniu z pracownikiem.
    Moduł 5 - Rozwinięcie umiejętności praktycznych tworzenia kryteriów ocen
    1. Zasady tworzenia kryteriów oceny.
    2. Tworzenie kryteriów oceny dla przykładowych stanowisk pracy w danej firmie.
    Moduł 6 - Rozwinięcie umiejętności przeprowadzenia profesjonalnej rozmowy oceniającej

    1. Ćwiczenie umiejętności związanych z prowadzeniem rozmowy oceniającej:
    • techniki słuchania,
    • udzielania informacji zwrotnej,
    • rozwiązywania trudnych sytuacji w czasie rozmowy,
    • planowania dalszego rozwoju (umiejętności facylitacji i analizy potrzeb szkoleniowych).
    Moduł 7 - Rozwinięcie umiejętności tworzenia arkuszy ocen oraz tworzenia jakościowych ocen pisemnych
    1. Różne formy zapisu - wady i zalety.
    2. Tworzenie treści i formy przykładowego arkusza zapisu ocen.
    Moduł 8 - Efektywność wprowadzania i funkcjonowania systemu w danej organizacji
    1. Zarządzanie zmianą:
    • jak efektywnie wprowadzić system,
    • analiza czynników wspierających i hamujących zmianę,
    • zaplanowanie koniecznych działań.
Więcej informacji

Inne informacje związane z stosunki pracy

  • Psychologia w Biznesie

  • Centrum: Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku
  • Więcej informacji
  • Studia Magisterskie (II stopniowe) - Stosunki Międzynarodowe

  • Centrum: WSMSGiP-Wyższa Szkoła Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych i Politycznych
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe - Akademia Dyplomatyczna

  • Centrum: WSMSGiP-Wyższa Szkoła Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych i Politycznych
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Informatyka w Zarządzaniu

  • Centrum: WSAiB-Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Gdyni
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Euromarketing

  • Centrum: WSAiB-Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Gdyni
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Przedsiębiorczość w Unii Europejskiej

  • Centrum: WSAiB-Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Gdyni
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Administracja w Unii Europejskiej

  • Centrum: Wyższa Szkoła Zarządzania w Gdańsku
  • Więcej informacji