CeleCele i zadania dydaktyczno – wychowawcze: -poznanie podstawowych pojęć i metod stosowanych w psychologii i socjologii;zaznajomienie z podstawowymi zagadnieniami psychologii osobowości; -poznanie głównych mechanizmów przystosowawczych człowieka; poznanie technik radzenia sobie ze stresem, technik kontrolowania emocji; zaznajomienie z podstawowymi problemami współczesnych rynków pracy; -poznanie koncepcji teoretycznych opisujących człowieka w procesie pracy; -poznanie podstawowych zasad prawa pracy i elementów procesu kadrowego; -zapoznanie z rodzajami testów psychologicznych i warunkami ich stosowania; doskonalenie umiejętności komunikowania się; -kształtowanie postawy podmiotowości i odpowiedzialności w procesie pracy; -wyrabianie nawyków właściwej organizacji pracy.
Wprowadzenie do psychologii ogólnej
Elementy socjologii
Wstęp do ekonomii
Wybrane zagadnienia z marketingu
Laboratorium komputerowe
Metody badawcze stosowane w psychologii i socjologii
Zarządzanie zasobami osobowymi firmy
Zarys prawa pracy
Psychospołeczne uwarunkowania zachowań na rynku pracy
Psychologia reklamy
Komunikacja interpersonalna
Język angielski
Umiejętności nabyte przez słuchaczy:
* rekrutacja i selekcja pracowników;
* opracowywanie systemu ocen pracownika;
* tworzenie i motywowanie zespołów pracowniczych
* tworzenie ścieżek kariery zawodowej;
* wyjaśnianie i rozwiązywanie konfliktów interpersonalnych
* tworzenie psychologicznej sylwetki klienta;
* tworzenie narzędzi badawczych (ankiety, kwestionariusze, wywiady);
* stosowanie technik obserwacyjnych, konstruowanie arkusza obserwacyjnego;
* sporządzanie socjogramów.
Zdobyta w studium wiedza pozwala podjąć pracę na stanowisku doradcy/konsultanta w:
* biurach posrednictwa pracy (pomoc w wyborze odpowiedniego pracownika na okreslone stanowisko)
* działach marketingu (projektowanie i opracowanie badań, charakterystyka klientów)