CeleZawód technika organizacji reklamy posiada dużą przyszłość, jest zawodem wymagającym łączenia w sobie, między innymi, wiedzy ekonomicznej, plastycznej, psychologicznej i lingwistycznej. Technik organizacji reklamy musi znaleźć sposób dotarcia do odbiorcy różnymi środkami reklamy, skutecznie oddziaływać na ich pozytywne postawy, emocje, przekonania. Dlatego w procesie dydaktycznym kładzie się nacisk na kształtowanie takich cech i postaw jak: komunikatywność, odpowiedzialność i systematyczność w działaniu, umiejętność prowadzenia negocjacji, kształtowania prawidłowych stosunków interpersonalnych, łatwość nawiązywania kontaktów, stosowanie się do zasad prawa, etyki i kultury zawodowej. Potrzeba stałego mierzenia skuteczności i efektywności reklamy wymusza ciągłe korzystanie z literatury fachowej i innych źródeł informacji, również w języku angielskim. Szeroki zakres zadań zawodowych oraz zatrudnienie na różnych stanowiskach, wymagają od absolwenta specyficznych umiejętności plastycznych, poczucia estetyki i wyobraźni przestrzennej. Technik organizacji reklamy przeprowadza analizy marketingowe, zajmuje się zbieraniem informacji na temat zleceniodawcy i jego oczekiwań, opracowuje informacje niezbędne do realizacji zadań reklamowych, przygotowuje wnioski z programów badań rynkowych, pozyskuje klientów do współpracy z firmą, uczestniczy w rozmowach handlowych, prezentuje usługi reklamowe.
Tutuł uzyskanyTechnik organizacji reklamy
Szczegółowe informacjeTechnik organizacji reklamy może być zatrudniony w następujących miejscach pracy i na następujących stanowiskach: - Pełnoprofilowe i specjalistyczne agencje reklamowe: agent reklamowy (pracownik działu obsługi klienta), pracownik zespołu do spraw zlecenia (account manager), pracownik działu kreatywnego, autor tekstów i sloganów (copywriter), twórca wizerunku (art designer), pracownik działu produkcyjnego, pracownik działu planowania publikacji, pracownik działu badań rynkowych. - Działy marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych: specjalista ds. marketingu, specjalista ds. reklamy, specjalista ds. kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej (Public Relations).
- Biura ogłoszeń środków masowego przekazu: pracownik biura reklamy, akwizytor.
- Działy promocji środków masowego przekazu.
- Agencje scenariuszowe i studia graficzne: autor tekstów i sloganów (copywriter), twórca wizerunku (art designer).
- Studia produkcyjne: specjalista ds. produkcji.
- Agencje ds. kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej (public relations): autor tekstów (copywriter), organizator działań promocyjnych.
Podstawy ekonomii
Ekonomika i organizacja przedsiębiorstw
Marketing Elementy towaroznawstwa
Public relations
Organizacja reklamy Psychologia reklamy
Prawo, etyka i kultura zawodowa Język angielski
Rysunek i liternictwo Historia sztuki
Pracownia technik reklamy
Grafika komputerowa
Techniki poligraficzne