CeleZajęcia obejmujące zagadnienia rynku mediów w Polsce i na świecie. Problematyka funkcjonowania środków przekazu. Zasady zarządzania w instytucjach medialnych w tym HR w mediach, organizacja i struktura redakcji. Tryby podejmowania decyzji w mediach. Zagadnienia prawne funkcjonowania mediów: prawo prasowe, prawo autorskie, reklama i nieuczciwa konkurencja. Nowoczesne technologie informacyjne. Gatunki dziennikarskie. Dostęp do informacji. Planowanie produktu medialnego. Finansowanie produkcji. Negocjacje i komunikacja. Public relations. Uwzględnia pozyskanie praktycznych umiejętności w zakresie organizacji produkcji w radiu, telewizji, filmie, multimediach. Zajęcia poprowadzą praktycy: dziennikarze, redaktorzy, specjaliści PR. Część zajęć odbędzie się w wybranych redakcjach: prasy, radia i TV oraz firmach interaktywnych (internetowych). Podczas studiów będzie możliwość odbycia praktyk w mass mediach. Współpraca z ludźmi mediów podczas praktyk nie tylko wprowadza w tajniki przedmiotu, ale także przyczynia się do zacieśniania kontaktów i przyjaźni, które niezbędne są w przyszłej działalności zawodowej.
Szczegółowe informacjePROGRAM:
RYNEK MEDIÓW W POLSCE
Podstawy działania mediów w Polsce
Podstawy prawne
Wpływy i powiązania
Przegląd podstawowych grup medialnych,
Specyfika działania poszczególnych mediów: TV, prasa, radio, media elektroniczne
Działalność instytucji i urzędów państwowych nadzorujących media
PRAWNY ASPEKT FUNKCONOWANIA MEDIÓW
Prawo medialne
Prawo prasowe
Prawo autorskie
Prawo audiowizualne w Unii Europejskiej i na świecie.
Etyka w mediach
WYKORZYSTANIE NOWOCZESNYCH TECHNOLOGII INFORMACYJNYCH
GATUNKI DZIENNIKARSKIE
FINANSOWANIE
Charakterystyka źródeł finansowania i kanałów dystrybucji mediów w Polsce
Przeprowadzanie bieżącej kontroli wydatków, strat i oszczędności