CeleCelem Podyplomowych Studiów Zarządzania Zasobami Ludzkimi jest przygotowanie profesjonalistów w zakresie nowoczesnego zarządzania kadrami. Słuchacze zdobędą specjalistyczną wiedzę na temat kierowania personelem, a także praktyczne umiejętności interdyscyplinarne niezbędne w pracy zawodowej w działach Human Resources.
Profil słuchacza / wymogiStudia adresowane są zarówno do kadry kierowniczej wyższego i średniego szczebla w przedsiębiorstwie, menedżerów, właścicieli firm, pracowników działów kadr, jak i doradców personalnych, psychologów pracy oraz wszystkich tych, którzy chcą zdobyć umiejętności z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi. Zasady rekrutacji 1. Słuchaczami studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu mogą zostać absolwenci wyższych studiów zawodowych, inżynierskich, magisterskich lub innych równorzędnych. 2. O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń. 3. Warunkiem przyjęcia jest złożenie kompletu następujących dokumentów: Niezbędne dokumenty * kwestionariusz osobowy oraz podanie do Rektora WSB (dostępnego również w informatorze oraz w Biurze Informacji i Rekrutacji) * odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych * 1 zdjęcie legitymacyjne * kserokopia dowodu osobistego * dowód uiszczenia opłaty wpisowej na konto w wysokości 200 zł lub dowodu wpłaty w kasie Uczelni
Szczegółowe informacjePodyplomowe Studia Zarządzania Zasobami Ludzkimi
1. Zachowanie ludzi w organizacji (8 godz.)
•zachowania jednostkowe i grupowe
•kontrakt psychologiczny i jego znaczenie w zarządzaniu
•zasobami ludzkimi
•źródła władzy organizacyjnej i ich charakterystyka
•kształtowanie postaw i zachowań jednostek i grup w organizacji
2. Rola zarządzania kadrami w gospodarce rynkowej (4 godz.)
•Istota nowoczesnego zarządzania kadrami
•Uwarunkowania ekonomiczno-organizacyjne zarządzania kadrami
•Modele zarządzania kadrami
•Nowe umiejętności w zarządzaniu kadrami
3. Zarządzanie kadrami w systemie zarządzania przedsiębiorstwem (12 godz.)
•Strategiczne zarządzanie
•Strategiczne zarządzanie kadrami
•Zarządzanie zmianą
•Strategia firmy - zasady i procedura budowy
4. Kwalifikacje menedżera (12 godz.)
•Treść organizacyjna pracy menedżera
•Negocjacje
•Kierowanie ludźmi
•Style kierowania a zarządzanie kadrami
•Umiejętności menedżerskie
•Tworzenie zespołów kierowniczych
5. Analiza pracy i planowanie kadr (8 godz.)
•Źródła informacji i metody analizy pracy
•Opis stanowiska pracy
•Profile kwalifikacyjne (profil kwalifikacyjny menedżera przyszłości)
•Planowanie zapotrzebowania na pracowników
•Wartościowanie pracy
6. Rekrutacja i selekcja pracowników (8 godz.)
•Rynek pracy
•Źródła pozyskiwania kandydatów
•Procedura selekcji
•Techniki rekrutacji i selekcji na stanowiska kierownicze
•Rozmowa kwalifikacyjna
7. System motywowania do pracy (20 godz.)
•Model motywacji i teorie motywacji
•Motywowanie za pomocą płac
•Zasady tworzenia efektywnych i motywacyjnych systemów płacowych
•Wartościowanie pracy jako podstawa kształtowania płacy zasadniczej
•Motywowanie pozapłacowe
8. Szkolenie i rozwój pracowników (8 godz.)
•Znaczenie szkoleń i rozwoju pracowników
•Planowanie potrzeb szkoleniowych
•Dobór pracowników do szkolenia
•Formy szkolenia
•Rozwój poprzez karierę
•Planowanie indywidualnych ścieżek kariery
•Ocena skuteczności szkoleń
9. Ocena pracowników (8 godz.)
•Zasady i metody okresowych ocen pracowniczych
•Cele ocen pracowniczych
•Ocena pracownika w systemie ocen przedsiębiorstwa
•Założenia tworzenia systemów ocen
•Wykorzystanie wyników ocen pracowniczych
10. Wybrane techniki stosowane w zarządzaniu kadrami (12 godz.)
•Sztuka formułowania i przekazywania zadań
•Etatyzacja
•Badania socjometryczne
•Regulacja kompetencji i dokumentacji organizacyjnej
•Zarządzanie grupami zadaniowymi
•Socjogram jako technika identyfikacji i analizy organizacji nieformalnej
12. Public relations (16 godz.)
•Cele public relations
•PR wewnętrzny i zewnętrzny
•Narzędzia PR wewnętrznego
•Kreowanie wizerunku firmy
•Badanie nastrojów pracowników
•Organizacja imprez wewnątrzzakładowych
13. Organizacja funkcji personalnej w przedsiębiorstwie (8 godz.)
•Dokumentacja personalna
•Obieg dokumentów
•Procedury personalne
•Kwalifikacje służb pracowniczych
•Regulamin pracy i inne wewnętrzne akty prawne
14. Prawne uwarunkowania funkcji personalnej w przedsiębiorstwie (8 godz.)
•Prawo pracy
•Ochrona danych osobowych
•Ubezpieczenie społeczne, zdrowotne i emerytalne pracowników
15. Trening interpersonalny (12 godz.)
•kształtowanie relacji interpersonalnych pomiędzy uczestnikami
grupy społecznej
•sposoby rozpoznania i diagnozy nieformalnych
struktur społecznych
16. Ubezpieczenia społeczne, zdrowotne i emerytalne pracowników (8 godz.)
•Struktura systemu ubezpieczeń zdrowotnych i emerytalnych
w Polsce
•Obowiązki pracodawcy w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych
i emerytalnych
17. Kierowanie zespołem pracowniczym (ćwiczenia praktyczne) (4 godz.)
•funkcje zarządzania w praktyce kierowania małym zespołem
•style kierowania a osobowość lidera zespołu zadaniowego
•efekt synergii w pracy zespołowej
18. Techniki negocjacyjne (8 godz.)
•techniki stosowane w różnych fazach negocjacji
•strategie i style negocjacyjne
•osobowość negocjatora
19. Mobbing pracowników (4 godz.)
przyczyny , przejawy oraz rodzaje terroru psychicznego w miejscu pracy
•fazy mobbingu i ich konsekwencje dla pracowników i wizerunku firmy
•społeczne i ekonomiczne koszty mobbingu
•metody przeciwdziałania mobbingowi
•mobbing w świetle ustawodawstwa UE
20. Zarządzanie kadrami w międzynarodowej korporacji bankowej (4 godz.)
•charakterystyka międzynarodowych korporacji bankowych,
•zarządzanie kadrami w międzynarodowych bankach w warunkach zmian
•profil osobowościowy menedżera w banku międzynarodowym
•cykl życia zespołu w międzynarodowej korporacji bankowej