CeleCelem studium jest dostarczenie słuchaczom niezbędnej wiedzy na temat zasad marketingu, technik marketingowych i marketingowych działań operacyjnych oraz doskonalenie umiejętności budowania efektywnych strategii marketingowych.
Profil słuchacza / wymogiAdresatami studiów podyplomowych na kierunku „Zarządzanie marketingowe” są osoby posiadające wyższe wykształcenie i będące menadżerami niższego, średniego i wyższego szczebla zarządzania oraz planujące i realizujące się zawodowo w obszarze związanym z prowadzeniem własnej firmy.
Zarządzanie marketingowe to nie tylko planowanie promocji produktów czy usług. To przede wszystkim planowanie, jakie produkty czy usługi mają największe szansę powodzenia w warunkach makro i mikroekonomicznych gospodarki rynkowej i za jaką cenę. To odpowiedź na pytanie: jak poznać i wyprzedzić konkurencję? Studium pozwala na zrozumienie znaczenia zarządzania marketingowego we współczesnych organizacjach działających w warunkach szybko zmieniającego się otoczenia.
Metodyka: Zajęcia prowadzone są przede wszystkim za pomocą interaktywnych metod pozwalającym słuchaczom na poznanie poszczególnych narzędzi marketingowych i ich wykorzystanie w ich codziennej pracy. Zajęcia prowadzone są przez specjalistów z zakresu objętego tematyką studiów.
Tematyka studiów
BLOK WPROWADZAJĄCY
Podstawy ekonomii menedżerskiej
Wstęp do organizacji i zarządzania
Elementy prawa gospodarczego
Wstęp do zarządzania marketingowego
BLOK – MARKETING W UJĘCIU OPERACYJNYM
Zachowania konsumentów
Zarządzanie produktem
Zarządzanie ceną
Zarządzanie promocją
Techniki sprzedaży i obsługi klienta
Wprowadzenie do Public Relations
Zarządzanie dystrybucją
Zarządzanie działem sprzedaży
Programy lojalnościowe
Prognozowanie sprzedaży
e-marketing
BLOK – MARKETING W UJĘCIU STRATEGICZNYM
Podstawy zarządzania strategicznego
Strategiczne planowanie marketingowe
Organizacja działalności marketingowej
Plan marketingowy
Euromarketing
Planowanie badań marketingowych
Analiza marketingowa w przedsiębiorstwie
BLOK UMIEJĘTNOŚCI MENEDŻERSKICH
Przywództwo i zarządzanie zespołem
Autoprezentacja – kreowanie wizerunku menedżera
Negocjacje w biznesie
Gra decyzyjna
Seminarium dyplomowe