CeleAbsolwenci uzyskuja przygotowanie do prowadzenia terapii indywidualnej oraz zespołów korekcyjno-kompensacyjnych z dziecmi i młodzie#a przejawiajacymi specyficzne trudnosci w uczeniu sie.Absolwenci otrzymuja swiadectwo ukonczenia Studiów Podyplomowych w zakresie terapii pedagogicznej potwierdzajace uzyskanie kwalifikacji do prowadzenia specjalistycznych zajec dla dzieci i młodzieży ze specyficznymi trudnosciami w uczeniu sie zgodnie z Rozporzadzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 stycznia 2003r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach i placówkach
Profil słuchacza / wymogiStudia Podyplomowe adresowane sa do nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych, pedagogów szkolnych,wychowawców w placówkach oswiatowo-wychowawczych- absolwentów wszystkich kierunków studiów magisterskich lub licencjackich z przygotowaniem pedagogicznym. W wyjatkowych przypadkach,słuchaczami moga byc studenci tychże kierunków (w takim przypadku,dokument ukonczenia studiów wydaje sie po przedłożeniu przez zainteresowanego dyplomu ukonczenia studiów wyższych). Wymagane dokumenty: • ODPIS DYPLOMU UKONCZENIA STUDIÓW WYESZYCH • KSERO DOWODU OSOBISTEGO • KWESTIONARIUSZ OSOBOWY • 2 ZDJECIA • DOWÓD WPŁATY CAŁOSCI LUB PIERWSZEJ RATY
RAMOWY PROGRAM STUDIÓW: obejmuje nastepujace zagadnienia:
• Wybrane zagadnienia z psychologii wychowawczej, rozwojowej i klinicznej
• Problemy rozwoju i samorealizacji człowieka
• Elementy logopedii i fonetyki z metodyka terapii zaburzen mowy
• Metodyka zajec terapeutycznych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju emocjonalnego i społecznego
• Organizacja procesu terapeutycznego
• Wybrane zagadnienia z metodyki nauczania poczatkowego
• Metodyka zajec korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju ruchowego
• Metodyka zajec korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych dla dzieci ze specyficznymi trudnosciami w
czytania i pisania
• Metodyka zajec korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych ze specyficznymi trudnosciami w nauce
matematyki
• Organizacja procesu terapeutycznego
• Seminarium dyplomowe