CeleStudia mają za zadanie profesjonalne przygotowanie słuchaczy do zarządzania przedsiębiorstwem na rynku Unii Europejskiej oraz reprezentowania firmy w kontaktach zewnętrznych. Prowadzący zajęcia przedstawiają najnowsze trendy biznesu. Pozwala to słuchaczom weryfikować w praktyce nowe modele gospodarcze i wdrażać nowatorskie rozwiązania do firm.
Profil słuchacza / wymogiPodyplomowe Studia Menedżerskie skierowane są do osób piastujących stanowiska kierownicze, właścicieli firm, szefów small biznesu, osób zajmujących się działalnością konsultingową, jak również wszystkich tych, którzy w różnym stopniu uczestniczą w podejmowaniu strategicznych decyzji w firmie. Studia są również doskonałym drogowskazem dla osób, które zamierzają założyć własną firmę. Zasady rekrutacji 1. Słuchaczami studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu mogą zostać absolwenci wyższych studiów zawodowych, inżynierskich, magisterskich lub innych równorzędnych. 2. O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń. 3. Warunkiem przyjęcia jest złożenie kompletu następujących dokumentów: Niezbędne dokumenty * kwestionariusz osobowy oraz podanie do Rektora WSB (dostępnego również w informatorze oraz w Biurze Informacji i Rekrutacji) * odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych * 1 zdjęcie legitymacyjne * kserokopia dowodu osobistego * dowód uiszczenia opłaty wpisowej na konto w wysokości 200 zł lub dowodu wpłaty w kasie Uczelni
Szczegółowe informacjePodyplomowe Studia Menedżerskie
1. Otoczenie prawnebiznesu (8 godz.)
System zabezpieczeń wykonania zobowiązań (kontraktowy i administracyjny)
Sprawozdawczość i obowiązki informacyjne ciążące na przedsiębiorcy
Władze państwowe i samorządowe oraz organizacje wsparcia biznesu – struktura, kompetencje, strategiczne plany rozwojowe, mechanizmy i środki pomocowe dla przedsiębiorców
2. Formy organizacyjno-prawne (16 godz.)
klasyfikacja form organizacyjno– prawnych działalności gospodarczej
spółki kapitałowe ( sp z o.o.)
przedsiębiorstwo państwowe
przedsiębiorstwo spółdzielcze
sportowa spółka akcyjna
paneuropejskie formy prowadzenia działalności gospodarczej, EGEJ- Europejskie Zgrupowanie interesów gospodarczych, europejskie spółki akcyjne, europejska spółka prywatna
konsekwencje ekonomiczne i społeczne wybory formy organizacyjno- prawnej
3. Psychologia kierowania (8 godz.)
psychologiczne wyznaczniki zachowań ludzi
wzajemność oddziaływań
źródła władzy
sposoby manipulowania zachowaniami
rozpoznawanie sfery socjo-psychologicznej
autoprezentacja
asertywność
stymulowanie postaw pozytywnych
4. Negocjacje w biznesie (8 godz.)
strategie negocjowania
etapy skutecznego negocjowania
techniki pomocnicze negocjowania
pokonywanie impasu
podstępne praktyki negocjowania
psychologia negocjacji
5. Sylwetka nowoczesnego menedżera (4 godz.)
· kierownik, menadżer, biznesmen i przywódca
· kompetencje współczesnego menażera
· kwalifikacje menedżera na różnych szczeblach zarządzania
· kompetencje menadżera XXI wieku
· anty kwalifikacje menedżerskie
· dezaktualizacja kwalifikacji menadżerskich i sposoby jej przeciwdziałania
6. Sztuka kierowania ludźmi (8 godz.)
· paradoksy organizacji i zarządzania
· sztuka formułowania i przekazywania zadań
· sztuka motywowania w bezpośredniej relacji przełożony- podwładni
· formalne i rzeczywiste skutki kierowania ludźmi
· autorytet formalni i autorytet rzeczywisty menadżera
· zasady delegowania kompetencji i egzekwowania odpowiedzialności
wybór formy organizacyjno-prawnej, firmy jednoosobowe i spółki cywilne, spółki osobowe (partnerskie, jawne, komandytowe, komandytowo- akcyjne, firma rodzinna)
źródła finansowania małych firm
proces decyzyjny w małych firmach
analiza systemu podatkowego
sztuka zawierania umów
szanse i zagrożenia małych przedsiębiorstw
źródła finansowania w biznesie
kierowanie ludźmi w małych firmach
ćwiczenia i przypadki sytuacyjne
10. Marketing (8 godz.)
procedura zarządzania marketingowego
plan marketingowy
analiza sytuacji rynkowej – rynki docelowe
konkurencja
marketing mix
analiza swot
cele strategiczne
wybór strategii i plany taktyczne
benchmarketing w zarządzaniu
11. Komunikacja społeczna (8 godz.)
formy i style komunikacji (komunikacja werbalna i niewerbalna)
zakłócenia komunikacji
pokonywanie barier komunikacyjnych
kształtowanie komunikacji ukierunkowanej na prostotę i jednoznaczność języka (ćwiczenia)
12. Zarządzanie strategiczne (8 godz.)
misja - wizja – cele strategiczne
metody wypracowania strategii
poziomy strategii
transformacja celów strategicznych w cele taktyczno-operacyjne
prezentacja doświadczeń praktycznych
13. Wybrane techniki i narzędzia menedżerskie (8 godz.)
· techniki i narzędzia ukierunkowane na myślenie selektywne
· techniki i narzędzia ukierunkowane na myślenie całościowe
· techniki i narzędzia stosowane w regulowaniu kompetencji ( klasyfikator zadań, tablice kompetencyjne, opis stanowiska organizacyjnego )
· techniki OCE II badanie klienta
· budowa i analiza systemu celów
14. Gra biznesowa „ Promar” (20 godz.)
kompleksowa gra biznesowa „Promar” ukierunkowana na kształtowanie pożądanych cech i umiejętności menedżerskich (konkurencyjna gra marketingowo-finansowa)
15. Zarządzanie kadramiw biznesie (8 godz.)
rozpoznawanie potencjału kadr
planowanie kadr
dobór kadr
alokacja kadr w firmie
systemy ocen pracowników
uniwersalizacja zawodowa pracowników i sposoby jej wdrażania
zarządzanie karierami
współpraca ze związkami zawodowymi
16. Systemy motywacyjnew biznesie (8 godz.)
motywacja materialna i pozamaterialna
czynniki i uwarunkowania motywacyjne
składniki systemu motywacyjnego
wartościowanie pracy
kształtowanie polityki płacowej
prezentacja doświadczeń praktycznych
17. Zarządzanie firmą i struktury działalności gospodarczej ( 12 godz.)
współczesne rozumienie zarządzania
zarządzanie firmą w warunkach rynku europejskiego
funkcje zarządzania i ich uwarunkowania
wyzwania wobec zarządzania
procesy decyzyjne w zarządzaniu
struktury organizacyjne (funkcje, struktury, typy struktur, ewolucja struktur organizacyjnych)
struktury kapitałowe – typy i warunki występowania
struktury kontraktowe
ugrupowania kapitałowe – typy i warunki występowania
współczesne koncepcje i metody zarządzania
18. Biznes plan (8 godz.)
istota i założenia biznes planu
struktura biznes planu
analiza finansowa (nakłady inwestycyjne, źródła finansowania, prognoza sprzedaży, prognoza kosztów, zapotrzebowanie nam, kapitał obrotowy, rachunek wyników, przepływ gotówki, bilans pro forma, wskaźniki oceny finansowej)
19. Zarządzanie projektem (8 godz.)
Wdrażanie metodologii zarządzania projektami w firmie
Planowanie i realizacja projektu
Wykorzystanie narzędzi IT do zarządzania projektami