CeleStudia mają na celu przygotowanie słuchaczy do praktycznej pracy w PR. Słuchacze poznają mechanizmy i narzędzia budowania pozytywnego wizerunku, kontaktu z mediami, współpracy biznesowej w branży PR. Absolwent studiów ma posiąść wszystkie niezbędne kompetencje do podjęcia lub ulepszenia wykonywanej już pracy w agencji PR czy dziale PR dowolnej firmy, instytucji albo innej struktury korzystającej z technik PR.
PraktykiAtuty kierunku:
* Studia w sposób praktyczny przygotowują do pracy w PR.
* W ciągu roku akademickiego słuchacze budują podczas warsztatów strategie i realne programy PR.
* Wykładowcami są praktycy znani i cenieni w świecie PR.
Profil słuchacza / wymogiStudia przeznaczone są dla:
* osób chcących wejść w zawodowe życie PR z solidnym pakietem realnej wiedzy i umiejętności z tej dziedziny
* tych, którzy chcą zawodowo kształtować wizerunek ważnych zjawisk, osób, instytucji
* pasjonatów, którzy pragną zgłębić szczegóły potęgi komunikacji masowej, jak ją okiełznać i wykorzystywać w praktyce
praktyków PR chcących podnieść i uporządkować swe kwalifikacje
* specjalistów zajmujących się różnymi dziedzinami marketingu i promocji lub pracą z mediami – chcących podnieść swoje kwalifikacje w zakresie PR
* absolwentów lub studentów innych kierunków, którym zależy na rzetelnej wiedzy dot. PR
* ludzi, którzy chcą zdecydowanie zwiększyć swoją „rynkową wartość”
Autoprezentacja i wystąpienia publiczne. Profesjonalna prezentacja i jej użycie
Przekaz pozawerbalny (głos i body language)
Wystąpienia publiczne i praca z kamerą
Komunikacja kryzysowa
PR w korporacji, wielkiej strukturze i strukturach międzynarodowych
CSR - społeczna odpowiedzialność biznesu
PR produktowy i Brand PR
PR instytucji publicznych
Internal relations - komunikacja wewnętrzna
PR miast, miejsc i regionów
Sponsoring, mecenat, fundraising - wielkie narzędzia PR
Badanie i analiza efektywności działań PR
Investor Relations
PR w internecie
Serwisy społecznościowe (tzw. social media) - przyszłość PR
Marketing polityczny, kampania wyborcza
Opis warsztatów realizowanych równolegle do wykładów (niedziele):
Semestr I – PRZETARG. Studenci dzieleni są na grupy, które mają stworzyć swego rodzaju agencje PR. „Agencje” dostają na początku identyczny brief, by na koniec semestru przedstawić swe Propozycje Działań PR w trybie przetargu. Komisja egzaminacyjna – jak domniemana Komisja Przetargowa – wybierze najlepszą ofertę i szczegółowo uzasadni swój wybór tak pozytywny, jak i negatywny. Warsztaty w tym semestrze dobrane są tak, by ich treść była zgodna z procesem tworzenia programu PR i realizowanymi równolegle wykładami sobotnimi.
Semestr II – RealProgram. Studenci dzieleni są na nowe grupy, które znowu stają się „agencjami PR”. Tym razem jednak każda „agencja” otrzymuje realnego Klienta (Partnera), którego będzie musiała poznać (zwłaszcza potrzeby) i przygotować dla niego realny Program Działań PR. Klient/Partner będzie mógł skorzystać i rzeczywiście wdrożyć działania zaplanowane przez „agencję”. Dla słuchaczy w poszczególnych grupach warsztatowych oznaczać to będzie przejście przez cały proces tworzenia i przygotowania działań PR dla realnego Klienta – od narzędzi analitycznych, przez tworzenie strategii, taktyki, budżetowanie, aż po prezentację przed Klientem. Egzamin to prezentacja przez Komisją, w skład której wejdzie Klient.
Czas trwania studiów, organizacja i forma zajęć:
Studia trwają dwa semestry i obejmują 180 godzin zajęć.
Zajęcia odbywają się co dwa tygodnie w soboty (wykłady) oraz w niedziele (warsztaty praktyczne).
Zasady doboru uczestników:
O przyjęciu na studia podyplomowe decyduje kolejność zgłoszeń.
Słuchacze muszą legitymować się dyplomem ukończenia studiów wyższych.
Sposób sprawdzania efektów nauczania:
Warunkiem uzyskania dyplomu ukończenia studiów podyplomowych jest udział w zajęciach, przygotowywanie się na zajęcia warsztatowe, wykonanie zadań pozazajęciowych w ramach programu warsztatów, zaliczenie warsztatów semestru I oraz przygotowanie i obrona pracy dyplomowej (Program PR dla wskazanej instytucji).