CeleCelem studium jest dostarczenie kompleksowej wiedzy i umiejętności praktycznych związanych z wykorzystaniem w biznesie szeroko pojętej psychologii zarządzania oraz możliwości jej wykorzystania w procesie zarządzania ludźmi.
Profil słuchacza / wymogiAdresatami studiów podyplomowych na kierunku „Psychologia zarządzania” są osoby posiadające wyższe wykształcenie i będące menadżerami niższego, średniego i wyższego szczebla zarządzania oraz planujące i realizujące się zawodowo w obszarze związanym z prowadzeniem własnej firmy.
Zarządzanie jest procesem złożonym, polegającym na kierowaniu zespołami ludzkimi w celu osiągnięcia zamierzonych rezultatów. Zarządzanie w praktyce wymaga nie tylko wiedzy formalnej, ale również praktycznych umiejętności organizacji pracy grupowej i kształtowania relacji międzyludzkich wewnątrz i na zewnątrz organizacji. Menedżerowie muszą rozumieć mechanizm funkcjonowania człowieka w organizacji i jego oddziaływanie na efekty pracy grupowej. Muszą też rozpoznawać typy osobowości pracowników i członków zespołu oraz ich konsekwencje dla systemów motywacyjnych. Nie mniejsze znaczenie ma też wiedza o zasadach komunikacji interpersonalnej, sposobach rozwiązywania konfliktów, modelach negocjacji i procesach decyzyjnych.
Metodyka: Zajęcia prowadzone są przede wszystkim za pomocą interaktywnych metod pozwalającym słuchaczom na praktyczne testowanie teorii i praw psychologii w zarządzaniu zespołami ludzi. Zajęcia prowadzone są przez specjalistów z zakresu objętego tematyką studiów.
Tematyka studiów
BLOK WPROWADZAJĄCY
Wprowadzenie do psychologii zarządzania
BLOK – PSYCHOLOGIA MENADŻERA
Bazowe kompetencje menedżerskie
Kierowanie zespołem
Komunikacja interepersonalna
Manipulacja i perswazja
Psychologia stresu
Kreowanie profesjonalnego wizerunku menadżera
Sztuka negocjacji biznesowych
BLOK – PSYCHOLOGIA ZARZĄDZANIA ZESPOŁAMI LUDZKIMI
Zachowania organizacji i zarządzanie zespołem
Komunikacja wewnętrzna w firmie
Rekrutacja i selekcja kadr
Psychologia motywacji
Psychologia oceny efektywności pracy
Planowanie rozwoju pracowników
BLOK – PSYCHOLGIA W RÓWNYCH ASPEKTACH FUNKCJONOWANIA FIRMY
Psychologia w obsłudze klienta
Psychologia reklamy i PR
Zarządzanie przestrzenią w firmie
Psychologia konfliktu
Wprowadzanie zmian w organizacji
Różnice kulturowe w zarządzaniu międzynarodowym
Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych
Seminarium dyplomowe