Studia Podyplomowe-Psychologia Społeczna w Zarządzaniu Rozwojem Zawodowym - Zagadnienia Szkoleniowe w Organizacji
CeleCelem studiów jest poszerzenie kompetencji osób odpowiedzialnych za rozwój zawodowy pracowników poprzez dostarczenie pełnego pakietu praktycznych narzędzi niezbędnych do realizacji polityki szkoleniowej zgodnie z najświeższymi trendami na świecie oraz wyzwaniami, jakich obecnie doświadczają organizacje w Polsce. Zajęcia przygotują słuchaczy do wdrożenia efektywnych projektówrozwojowych i systemów szkoleniowych w firmach, skutecznej realizacji planów szkoleniowo-rozwojowych oraz do budowania rangi i autorytetu działu szkoleniowego jako biznesowego partnera kadry zarządzającej.
Profil słuchacza / wymogiStudia adresowane są do menedżerów, praktyków HR, specjalistów zajmujących się szkoleniami i trenerów – do osób odpowiedzialnych w organizacjach za rozwój pracowników, procesy szkolenia i projekty związane z zarządzaniem talentami.
Szczegółowe informacjeStudia Podyplomowe
Psychologia Społeczna w Zarządzaniu Rozwojem Zawodowym - Zagadnienia Szkoleniowe w Organizacji
Tematyka i organizacja zajęć: Program obejmuje 208 godzin zajęć dydaktycznych, realizowanych w formie interaktywnych wykładów, seminariów i warsztatów ćwiczeniowych (w małych grupach), w weekendy (średnio dwa spotkania w miesiącu).
Zajęcia należą do następujących bloków tematycznych:
*Psychologia ogólna - Jak nowoczesna psychologia opisuje i wyjaśnia poznawcze funkcjonowanie człowieka? W jaki sposób przetwarzanie informacji wpływa na zachowania człowieka ?
*Psychologia społeczna – Jakie są uwarunkowania społecznych zachowań człowieka?
*Psychologiczne podstawy uczenia się i rozwoju - Jak zrozumieć rozwój zawodowy? Czym charakteryzują się nowoczesne koncepcje uczenia się? Co mówią wyniki badań empirycznych nad uczeniem się i permanentnym rozwojem pracowników?
*Strategia rozwoju kapitału ludzkiego w firmie - Jak stworzyć system szkoleniowy jednoznacznie wpisany w strategię firmy?
*Identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych w organizacji - Jak stworzyć system zbierania informacji w organizacji o potrzebach szkoleniowych w celu stworzenia optymalnego rocznego planu szkoleń?
*Systemy coachingu i mentoringu - Jak i po co rozwijać tego typu projekty. Jak zdiagnozować najważniejsze uwarunkowani skutecznej realizacji projektu mentoringu czy coachingu?
*Budowanie kultury organizacyjnej - Jak promować wartości i zachowania w organizacji sprzyjające wykorzystywaniu inwestycji szkoleniowych jako źródła wzrostu konkurencyjności organizacji?
*Proces szkoleniowy w organizacji - Jak zaprojektować, przeprowadzić i ocenić skuteczny proces szkoleniowy?
*Ocena efektywności szkoleń - Jak realizować racjonalne badania efektu szkoleniowego w różnych projektach?
*Zarządzanie szkoleniami w organizacji - Jak pozyskać zaangażowanie przełożonego uczestników szkolenia do wsparcia procesu rozwoju jego ludzi w celu poprawy wyników pracy?
*Elementy warsztatu trenera - Jakimi narzędziami i w jaki sposób maksymalizować rozwój kompetencji podczas szkolenia?
*Europejskie projekty szkoleniowe - Jak pozyskać i wykorzystać dofinansowanie do polityki szkoleniowej w ramach środków w nowym okresie programowania na lata 2008-2013?
Warunki zaliczenia: Zaliczenie poszczególnych zajęć w ramach studiów.
Kadra nauczająca. Kierownikami studiówsą dr Krzysztof Brocławik i mgr Paweł Kopijer
Dr Krzysztof Brocławik - doktor nauk humanistycznych, Adiunkt w Instytucie Zdrowia Publicznego Collegium Medium Uniwersytetu Jagiellońskiego. Stały współpracownik Krajowej Szkoły Administracji Publicznej i wykładowca na kursach MBA Wyższej Szkoły Biznesu NLU w Nowym Sączu i Szkole Przedsiębiorczości Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Trener i konsultant zarządzania z licencjami Thames Valley University w Londynie w zakresie doradztwa i oceny, oraz treningu i rozwoju. Konsultant ds. personalnych Saint Gobain Polska.
Paweł Kopijer - absolwent MBA (Thames Valley University, London), prezes pierwszej w Polsce firmy brokerskiej rynku szkoleń, prezes polskiego oddziału American Society for Training and Development, konsultant badania rentowności szkoleń na poziomie wskaźnika ROI, dziennikarz współpracujący z miesięcznikiem Personel i Zarządzanie, autor wielu publikacji i opracowań o tematyce zarządzania ludźmi (Home & Market, Serwis HR, Personel, Vademecum Szkoleń, Gazeta Prawna, Rzeczpospolita, CH Beck). Od roku 1992 dziennikarz i reporter akredytowany przy Parlamencie RP i na Giełdzie Papierów Wartościowych, Dyrektor Zarządzający w Polskim Stowarzyszeniu Zarządzania Kadrami.
Zajęcia prowadzą wykładowcy Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, Uniwersytetu Jagiellońskiego, najwyższej klasy specjaliści-praktycy biznesu oraz doświadczeni konsultanci renomowanych firm konsultingowych.