CeleCelem studiów jest dostarczenie wiedzy z zakresu psychologii konsumenta oraz wskazanie jej praktycznych zastosowań dla przewidywania zachowań oraz w komunikacji z konsumentami. W trakcie studiów będzie się można dowiedzieć jakie decyzje strategiczne są niezbędne na poszczególnych etapach cyklu życia firmy i produktu/usługi, dlaczego nagrody nie zawsze są skutecznym sposobemwpływania na zachowania konsumentów, czemu służą i jak organizować promocje sprzedaży oraz jak realizować marketing partnerski i budować lojalność klienta, aby zwiększać poziom satysfakcji konsumentów i efektywność firmy. Część zajęć jest poświęcona analizie wyników badań z udziałem konsumentów i wykorzystywaniu informacji z nich pochodzących w praktyce marketingowej.
Profil słuchacza / wymogiStudia adresowane są do pracowników działów marketingu, agencji reklamowych, działów badań i punktów obsługi klienta oraz do wszystkich osób zainteresowanych poznaniem psychologicznych mechanizmów leżących u podłoża zachowań konsumentów.
Wiedza przekazywana w trakcie studiów stanowi także element szeroko rozumianych indywidualnych kompetencji psychologicznych, związanych z umiejętnością komunikowania się z ludźmi i korzystnego prezentowania własnej osoby, a także racjonalnego gospodarowania pieniędzmi w dobie coraz bogatszej oferty rynkowej. Studia te dają więc możliwość nabywania i doskonalenia umiejętności przydatnych w funkcjonowaniu zawodowym i ułatwiających życie poza-zawodowe.
Tematyka i organizacja zajęć: Program obejmuje 240 godzin zajęć dydaktycznych, realizowanych w formie interaktywnych wykładów i warsztatów.
Zajęcia należą do czterech bloków tematycznych:
*Psychologia: Psychologia ogólna. Psychologia wywierania wpływu. Psychologia konsumenta,
*Marketing: Elementy marketingu. Marketing partnerski – CRM. Marketing bezpośredni, Promocje sprzedaży, Budowanie lojalności,
*Badania marketingowe: Badania jakościowe i ilościowe. Wykorzystanie badań konsumenckich w praktyce marketingowej,
*Komunikacja z konsumentem: Psychologia reklamy. Public Relation. Techniki sprzedaży. Kreowanie wrażenia i autoprezentacja. Negocjacje.
Warunki zaliczenia: Zaliczenie poszczególnych zajęć w ramach studiów.
Kadra nauczająca: Kierownikiem studiów jest dr Grażyna Wąsowicz - Kiryło - psycholog ekonomiczny, doktor nauk humanistycznych, inicjatorka, współorganizatorka i kierownik pierwszej w Polsce specjalizacji Psychologia Ekonomiczna. Członek The International Association for Research in Economic Psychology oraz The Association for Consumer Research.
Zajęcia prowadzą pracownicy Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej oraz Uniwersytetu Warszawskiego, a także doświadczeni praktycy.