Studia Podyplomowe-Praktyczna Psychologia Społeczna
CeleW trakcie studiów można się m. in. dowiedzieć, dlaczego decyzje człowieka nie zawsze są racjonalne, od czego zależy motywacja do działania, w jaki sposób wywierać wpływ na ludzi, aby osiągać zamierzone efekty. Przekazywana wiedza stanowi element szeroko rozumianych kompetencji psychologicznych, związanych z umiejętnością pracy w zespole, rozwiązywania konfliktów, komunikowania się z ludźmi, korzystnego prezentowania własnej osoby, dbania o swoje interesy w sposób skuteczny, ale nie zagrażający innym, pełniejszego wykorzystywania swoich możliwości intelektualnych. Studia te dają więc możliwość nabywania i doskonalenia umiejętności przydatnych w funkcjonowaniu zawodowym i ułatwiających życie poza-zawodowe.
Profil słuchacza / wymogiStudia adresowane są do osób zainteresowanych praktycznym wykorzystaniem wiedzy psychologicznej w kontaktach z innymi ludźmi oraz instytucjami. Zapraszamy osoby zainteresowane takimi zagadnieniami jak: - kompetencje psychologiczne - psychologia społeczna - komunikacja społeczna - autoprezentacja - budowanie zespołu - praca w zespole - psychologia klienta - psychologia reklamy - asertywność, trening asertywności - stres, trening antystresowy - kreatywność, trening kreatywności - motywacja do działania - rozwiązywanie konfliktów
W trakcie studiów można się m. in. dowiedzieć, dlaczego decyzje człowieka nie zawsze są racjonalne, od czego zależy motywacja do działania, w jaki sposób wywierać wpływ na ludzi, aby osiągać zamierzone efekty. Przekazywana wiedza stanowi element szeroko rozumianych kompetencji psychologicznych, związanych z umiejętnością pracy w zespole, rozwiązywania konfliktów, komunikowania się z ludźmi, korzystnego prezentowania własnej osoby, dbania o swoje interesy w sposób skuteczny, ale nie zagrażający innym, pełniejszego wykorzystywania swoich możliwości intelektualnych. Studia te dają więc możliwość nabywania i doskonalenia umiejętności przydatnych w funkcjonowaniu zawodowym i ułatwiających życie poza-zawodowe.
Tematyka i organizacja zajęć: Program obejmuje 236 godzin zajęć dydaktycznych, realizowanych w formie interaktywnych wykładów, seminariów i ćwiczeń.
Zajęcia należą do trzech bloków tematycznych:
*Psychologia - Psychologia ogólna, Psychologia społeczna, Psychologia osiągnięć.
*Komunikacja społeczna - Psychologia wywierania wpływu społecznego, Językowe aspekty komunikacji, Rozwiązywanie konfliktów, Budowanie zespołu, Psychologia klienta, Psychologia reklamy.
*Indywidualne kompetencje psychologiczne - Kreowanie wrażenia i autoprezentacja, Negocjacje, Trening asertywności, Trening kreatywności, Trening antystresowy, Występy publiczne - jak mówić, by nas słuchano?
Warunki zaliczenia: Zaliczenie poszczególnych zajęć w ramach studiów.
Kadra nauczająca: Kierownikiem studiów jest dr Grażyna Wąsowicz - Kiryło - psycholog ekonomiczny, doktor nauk humanistycznych, inicjatorka, współorganizatorka i kierownik pierwszej w Polsce specjalizacji Psychologia Ekonomiczna. Członek The International Association for Research in Economic Psychology oraz The Association for Consumer Research. Zajęcia prowadzą także pracownicy Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej oraz Uniwersytetu Warszawskiego.