Szczegółowe informacjeWYDZIAŁ SOCJOLOGII I PEDAGOGIKI W OLSZTYNIE
kierunek: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
specjalność: Marketing medialny – II semestry
Studia mają służyć zdobywaniu przez słuchaczy wiedzy o znaczeniu i instrumentach harmonizowania interesów publicznych i komercyjnych, wyposażyć w umiejętności rozwijania kontaktów z różnymi społecznościami - pracownikami, klientami, lokalnymi wspólnotami. Absolwent powinien zdobyć umiejętności prowadzenia działalności z zakresu marketingu medialnego oraz promocji wszelkich instytucji publicznych i państwowych, firm i przedsiębiorstw państwowych i prywatnych.
Absolwent powinien uzyskać specjalistyczne przygotowanie do pracy w działach marketingu i promocji mediów oraz zdobyć praktyczne umiejętności w zakresie tworzenia tekstów perswazyjnych, dokonywania pomiaru efektywności reklamy, planowania kampanii reklamowych i medialnych, strategii komunikacji i promotion mix (reklama, promocja, public relations), a także współpracy z mediami i sztuki autokracji medialnej. Powinien posiadać umiejętności poprowadzenia konferencji prasowej, udzielenia wywiadu, napisania tekstu, współpracy z dziennikarzami i mediami, lobbingu w gospodarce i polityce, projektowania i prowadzenia działań promocyjnych.
Studia powinny przygotować słuchaczy do działalności w: biznesie i gospodarce, strukturach państwowych, strukturach samorządowych, organizacjach społecznych i związkowych, mediach, partiach politycznych jako: menedżer medialny, rzecznik prasowy, pracownik ds. informacji i promocji.
Założenia organizacyjne studiów
Program studiów obejmuje ogółem 250 godzin. Zajęcia odbywają się dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele, co dwa tygodnie.