CeleCelem spotkań jest:
- ukazanie perspektyw i możliwości pracy w sektorze kultury
- inspirowanie studentów do własnej działalności kulturalnej
- przybliżenie charakteru pracy w sferze kultury
- konfrontacja wiedzy teoretycznej pozyskiwanej w trakcie zajęć z doświadczeniami praktyków
- nawiązanie kontaktów z osobami aktywnie działającymi w kulturze
- pokazanie interesujących miejsc na kulturalnej mapie stolicy
Profil słuchacza / wymogiPodyplomowe studia skierowane są do:
- menedżerów - praktyków działających w sektorze kultury
- pracowników sektora administracji publicznej wszystkich szczebli zaangażowanych w organizację działań kulturalnych
- absolwentów uczelni artystycznych oraz kierunków humanistycznych związanych z kulturą.
Szczegółowe informacjeProgram studiów opiera się na czterech blokach tematycznych:
- Międzynarodowe stosunki kulturalne
- Wiedza o kulturze współczesnej
- Ekonomika kultury
- Praktyczne aspekty realizacji działań kulturalnych
Tytuł Forma zajęć Godziny
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI KULTURALNE - I semestr
1. Kultura w prawie i obrocie międzynarodowym konwersatorium 13
2. Instytucje międzynarodowej współpracy kulturalnej konwersatorium 15
3. Media w obrocie międzynarodowym konwersatorium 10
WIEDZA O KULTURZE WSPÓŁCZESNEJ - I semestr
1.Wiedza o kulturze współczesnej konwersatorium 12
2. Polityka kulturalna państw - wybrane przykłady konwersatorium 10
3. Kultura i polityka kulturalna w III RP konwersatorium 10
4. System legislacji dla sektora kultury w Polsce konwersatorium 12
EKONOMIKA KULTURY - II semestr
1. Rachunkowość dla instytucji kultury konwersatorium 12
2. Zarządzanie finansami w instytucjach kultury konwersatorium 12
3. Marketing dla instytucji kultury konwersatorium 16
4. Zarządzanie wiedzą w sektorze kultury konwersatorium 12
PRAKTYCZNE ASPEKTY REALIZACJI DZIAŁAŃ KULTURALNYCH - II semestr
1. Przygotowanie i realizacja projektów współfinansowanych ze środków UE oraz innych środków pozabudżetowych, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb jednostek samorządu terytorialnego konwersatorium 18
2. Prowadzenie własnej działalności gospodarczej w sektorze kultury konwersatorium 14
3. Negocjacje i sponsoring w sektorze kultury konwersatorium 14
4. PR dla instytucji kultury