Studia Podyplomowe- Komunikacja Społeczna i Public Relations
CeleCelem studiów jest przekazanie uczestnikom kompleksowej wiedzy oraz rozwinięcie w nich kompetencji w dziedzinie komunikacji i public relations. Słuchacze dowiedzą się m.in., jak współpracować z mediami, opracowywać komunikaty prasowe, organizować konferencje prasowe, kreować pozytywny wizerunek firmy, opierając się na profesjonalnym programie działań public relations.
Profil słuchacza / wymogiAdresatami studiów są przedstawiciele przedsiębiorstw, organizacji biznesowych, banków, agencji reklamowych i PR, a także dziennikarze, politycy, działacze społeczni, pracownicy instytucji edukacyjnych i kulturalnych.
Szczegółowe informacjeStudia Podyplomowe- Komunikacja Społeczna i Public Relations
Zajęcia na studiach ukierunkowane są na rozwinięcie u słuchaczy umiejętności praktycznych. Znaczną część zajęć wypełnią treningi i ćwiczenia warsztatowe z zakresu psychologii, komunikacji społecznej i wystąpień publicznych z wykorzystaniem mikrofonu i kamery telewizyjnej. Studenci w ramach pracy zespołowej przygotują projekt działań public relations.
Kadrę dydaktyczną stanowią wykładowcy WSB oraz innych uczelni, a także dziennikarze i doświadczeni praktycy firm konsultingowych i marketingowych oraz pracownicy agencji PR.
Program
1. Podstawy zarządzania przedsiębiorstwem (8 godz.)
2. Komunikacja społeczna (12 godz.)
3. Public relations (12 godz.)
4. Komunikowanie i public relations w sytuacjach kryzysowych (8 godz.)
5. Komunikat medialny (12 godz.)
6. Zasady współpracy z mediami (10 godz.)
7. Trening prezentacji i wystąpienia medialnego (16 godz.)
8. Doskonalenie umiejętności kontaktów interpersonalnych (8 godz.)
9. Psychologia w komunikacji społecznej i public relations (8 godz.)
10. Dyrektor public relations, menedżer komunikacji, rzecznik prasowy (6 godz.)
11. Prawne uwarunkowania komunikacji społecznej i public relations w Polsce (6 godz.)
12. Lobbing, sponsoring, współpraca z inwestorami (8 godz.)
13. Corporate identity (8 godz.)
14. Kultura i etyka w biznesie (8 godz.)
15. Ocena skuteczności działań w komunikacji społecznej i public relations (8 godz.)
16. Projektowanie kampanii public relations (14 godz.)
17. CSR społeczna odpowiedzialność biznesu (6 godz.)
18. Repetytorium (8 godz.)