Studia Podyplomowe-Komunikacja Społeczna i Public Relations

Więcej informacji

Studia Podyplomowe-Komunikacja Społeczna i Public Relations

  • Cele Celem studiów jest przygotowanie słuchaczy do zawodu specjalisty ds. public relations. Program pozwala także zdobyć niezbędną wiedzę i umiejętności osobom odpowiadającym za komunikację wewnętrzną i zewnętrzną przedsiębiorstw. Słuchacze podczas zajęć nauczą się m.in.: kreowania wizerunku firmy, postępowania w sytuacjach kryzysowych, współpracy z mediami i sponsorami.
  • Profil słuchacza / wymogi Studia adresowane są do szerokiego grona osób, poczynając od przedstawicieli przedsiębiorstw, banków, agencji reklamowych, agencji marketingowych i PR, mediów, aż po pracowników organów rządowych i administracyjnych, instytucji edukacyjnych i kultury, partii politycznych oraz organizacji społecznych. Zasady rekrutacji 1. Słuchaczami studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu mogą zostać absolwenci wyższych studiów zawodowych, inżynierskich, magisterskich lub innych równorzędnych. 2. O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń. 3. Warunkiem przyjęcia jest złożenie kompletu następujących dokumentów: Niezbędne dokumenty * kwestionariusz osobowy oraz podanie do Rektora WSB (dostępnego również w informatorze oraz w Biurze Informacji i Rekrutacji) * odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych * 1 zdjęcie legitymacyjne * kserokopia dowodu osobistego * dowód uiszczenia opłaty wpisowej na konto w wysokości 200 zł lub dowodu wpłaty w kasie Uczelni
  • Szczegółowe informacje Podyplomowe Studia Komunikacji Społecznej i Public Relations

    1. Public Relations - wprowadzenie (8 godz.)
    • istota i cele public relations
    • modele PR
    • PR a komunikacja społeczna
    • miejsce public relations w systemie komunikacji firmy z otoczeniem
    • public relations a pojęcia pokrewne
    • narzędzia PR (imprezy firmowe, wydawnictwa firmowe, wystawy, targi, imprezy specjalne)
    • rynek agencji PR
    2. Wybrane zagadnienia z psychologii społecznej (12 godz.)
    • postrzeganie społeczne – dochodzenie do rozumienia innych ludzi
    • wpływ społeczny – obszary, metody, narzędzia
    • psychomanipulacje
    • uprzedzenia i stereotypy
    3. Specjalista ds. PR   (8 godz.)
    • cechy i kwalifikacje specjalistów ds. public relations, rzecznika prasowego
    • kryteria i zasady doboru pracowników PR
    • metody badania kompetencji, umiejętności i predyspozycji kandydatów
    • zasady projektowania ścieżek kariery zawodowej specjalistów ds. PR
    • zasady organizacji komórki ds. PR
    4. Podstawy prawne PR   (8 godz.)
    • prawo prasowe, autorskie, patentowe
    • ochrona znaku firmowego itp.
    • ochrona prawa dóbr osobistych
    • tajemnica państwowa, służbowa i gospodarcza
    • przyrzeczenie publiczne a zobowiązania
    5. Media relations - kształtowanie kontaktów z mediami (12 godz.)
    • kryteria doboru mediów
    • zasady współpracy z rynkiem prasowym, telewizyjnym, radiowym
    • dobór treści i formy komunikatu medialnego
    • warsztat tworzenia treści komunikatu medialnego
    • przekaz medialny (prasa, TV, radio, wydawnictwa itp.) – zasady tworzenia
    • komunikat medialny a reklama – podobieństwa i różnice
    • przygotowanie komunikatu medialnego o firmie 
    6. Trening prezentacji wystąpienia publicznego   (12 godz.)
    • zasady przygotowania wystąpień medialnych
    • rola mowy ciała w kształtowaniu wizerunku prezentera
    • trening różnych form prezentacji
    • adaptacja nowoczesnych środki audiowizualnych - kryteria doboru

    7. Komunikacja interpersonalna   (12 godz.)
    • przebieg procesu komunikowania się 
    • komunikacja werbalna i niewerbalna
    • bariery w komunikacji
    • perswazja, przekonywanie i wywieranie wpływu
    • kreowanie pozytywnego wizerunku własnej osoby
    • aktywne słuchanie terytorium i granice psychologiczne jednostki
    • programy informacyjne jednostki wg NLP
    • komunikacja w grupie
    8. Kreowanie wizerunku osobistego  (8 godz.)

    9. Negocjacje  (12 godz.)
    • zasady negocjacji
    • rodzaje strategii negocjacji
    • sylwetka negocjatora - cechy, kwalifikacje
    • rozmowy negocjacyjne, style i taktyki
    11. Tożsamość firmy   (8 godz.)
    • idea i struktura tożsamości firmy
    • adresaci tożsamości
    • system identyfikacji wizualnej (corporate design)
    • wartości wyznawane, kultura organizacji (corporate behaviour and culture)
    • istota i elementy składowe corporate identity budowanie wizualnej tożsamości firmy
    12. Lobbing, sponsoring (8 godz.)
    • podstawy prawne lobbingu, sponsoringu, mecenatu
    • globalizacja gospodarki, integracja z Unią Europejską – lobbing i sponsoring w skali europejskiej
    • lobbing w kreowaniu wizerunku firmy
    • udział w stowarzyszeniach, fundacjach, organach samorządowych i rządowych
    • sponsoring - funkcje, cele, rodzaje
    • umowy sponsorskie
    • strategie pozyskiwania sponsorów, inwestorów i darczyńców.
    13. Budowa strategii PR (16 godz.)
    • zasady budowy strategii PR
    • analiza sytuacji wyjściowej,
    • wybór celów PR,
    • identyfikacja grupy docelowej,
    • dobór narzędzi PR
    • program i harmonogram działań PR, określenie budżetu, wdrażanie programu
    • PR produktowy a korporacyjny
    14. PR w sytuacjach kryzysowych ( 8 godz.)
    • typy kryzysów
    • reagowanie firmy / instytucji na zmiany rynkowe
    • sytuacje kryzysowe w firmach / instytucjach
    • tworzenie procedur postępowania w sytuacjach kryzysowych
    • budowanie pakietów informacji o firmie w sytuacji kryzysowej
    15. Kultura i etyka w PR   (8 godz.)
    • zasady etyczne w kontaktach gospodarczych
    • etykieta w biznesie
    • protokół dyplomatyczny
    • organizacja przyjęć, konferencji, udziału w targach, wystawach
    • kultura komunikacji (telefony, Internet, korespondencja)
    • kodeks etyki PR
    16. PR wewnętrzny  (8 godz.)
    • Grupy oddziaływania w PR wewnętrznym
    • Przepływ informacji wewnątrz organizacji
    • Narzędzia komunikacji w PR wewnętrznym
    • Audyt komunikacyjny
    17. Badanie efektów PR  (8 godz.)
    • Strategia PR a badania efektów PR
    • system informacji rynkowej i marketingowej
    • badanie wizerunku jako wyniku działań PR
    • pomiar efektów PR (ekspozycji, zrozumienia przekazu, zmiany postaw i zachowań nabywców) - metody i techniki badań (ankiety, panele, sondaże, focus group)
    18. PR w internecie  (8 godz.)
    • Zasady PR w Internecie
    • Narzędzia PR w Internecie
    • Wirtualne biuro prasowe
    • Trening komunikatu internetowego
    19. Rozwiązywanie konfliktów ( 8 godz.)
    • Rodzaje konfliktów w organizacjach
    • Diagnozowanie sytuacji konfliktowych
    • Metody zapobiegania konfliktom
    • Rozwiązywanie konfliktu
    20. Wizerunek marki ( 8 godz.)
    • Elementy brandingu
    • Pozycjonowanie marki
    • Tożsamość marki
    • Zarządzanie tożsamością marki
    21. Studium przypadku   (8 godz.)
Więcej informacji

Inne informacje związane z komunikacja społeczna

  • Studia I Stopnia-Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna

  • Centrum: Wyższa Szkoła Zarządzania "Edukacja" we Wrocławiu
  • Więcej informacji
  • Studia II Stopnia-Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna

  • Centrum: Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania Copernicus we Wrocławiu
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia-Media i Komunikowanie Polityczne

  • Centrum: Wyższa Szkoła Zarządzania i Finansów we Wrocławiu
  • Więcej informacji
  • dziennikarstwo i komunikacja społeczna - studia II stopnia (uzupełniające magisterskie)

  • Centrum: Dolnośląska Szkoła Wyższa we Wrocławiu
  • Więcej informacji
  • dziennikarstwo i komunikacja społeczna - studia I stopnia

  • Centrum: Dolnośląska Szkoła Wyższa we Wrocławiu
  • Więcej informacji
  • STUDIA PODYPLOMOWE - DZIENNIKARSTWO EKONOMICZNE

  • Centrum: KRAKOWSKA SZKOŁA BIZNESU
  • Więcej informacji
  • Podyplomowe Studia Polityki Wydawniczej i Księgarstwa

  • Centrum: UW - Uniwersytet Warszawski
  • Więcej informacji