Studia Podyplomowe-Komunikacja Międzykulturowa w Biznesie
CeleCelem Podyplomowych Studiów Komunikacji Międzykulturowej w Biznesie jest przygotowanie profesjonalistów w zakresie komunikacji międzykulturowej. Słuchacze zdobędą specjalistyczną wiedzę na temat kierowania personelem w środowisku międzykulturowym, prowadzenia biznesu na zagranicznych rynkach, przygotowywania skutecznych kampanii reklamowych, a także praktyczne umiejętności interdyscyplinarne niezbędne w pracy zawodowej w międzynarodowym środowisku.
Profil słuchacza / wymogiStudia adresowane są zarówno do kadry kierowniczej wyższego i średniego szczebla w przedsiębiorstwie, menedżerów, właścicieli firm, osób pracujących w organizacjach, które obsługują obcokrajowców, pracowników działów kadr, jak i wszystkich tych, którzy chcą zdobyć umiejętności z zakresu komunikacji międzykulturowej. Zasady rekrutacji 1. Słuchaczami studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu mogą zostać absolwenci wyższych studiów zawodowych, inżynierskich, magisterskich lub innych równorzędnych. 2. O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń. 3. Warunkiem przyjęcia jest złożenie kompletu następujących dokumentów: Niezbędne dokumenty * kwestionariusz osobowy oraz podanie do Rektora WSB (dostępnego również w informatorze oraz w Biurze Informacji i Rekrutacji) * odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych * 1 zdjęcie legitymacyjne * kserokopia dowodu osobistego * dowód uiszczenia opłaty wpisowej na konto w wysokości 200 zł lub dowodu wpłaty w kasie Uczelni
Szczegółowe informacjePodyplomowe Studia Komunikacji Międzykulturowej w Biznesie
1. Wprowadzenie do komunikacji międzykulturowej (4 godz.)
Wprowadzenie do różnic kulturowych
Zamierzone i niezamierzone konflikty międzykulturowe
Szok kulturowy i akulturyzacja
Etnocentryzm i ksenofobia
Auto- i heterostereotypy
Rola języka w kontaktach międzykulturowych
2. Kultura organizacji a kultura narodowa (8 godz.)
Kultura organizacyjna firmy
Podstawowe wymiary kultury organizacyjnej na tle narodowym
Strategiczne znaczenie kultury organizacyjnej
3. Komunikacja międzykulturowa (8 godz.)
Style komunikowania się w różnych kulturach
Kultury powściągliwe a ekspresyjne
Proksemika- adaptacja przestrzeni
Dystans przestrzenny między rozmówcami
Rola kontaktu wzrokowego
Tworzenie korespondencji z klientami i pracownikami – email/ poczta/ telefon/ spotkania
4. Prowadzenie biznesu w środowisku międzynarodowym (16 godz.)
Nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktów biznesowych
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Targi międzynarodowe
Rola kontraktu w różnych kulturach
Podejście do czasu w różnych kulturach i ich konsekwencje dla planowania działań biznesowych
Rola kobiety w biznesie
Podejście do ryzyka w różnych kulturach
Proces podejmowania decyzji
Etyka w biznesie
Logistyka międzynarodowa
5. Prawne uwarunkowania handlu zagranicznego (16 godz.)
Typy umów w handlu międzynarodowym
Sposoby zabezpieczania wykonania umowy w handlu międzynarodowym
Podstawy prawa spółek w UE
Wspólna polityka handlowa w UE
Standaryzacja umów w handlu międzynarodowym
Rola prawnika w biznesie międzynarodowym
Podstawy prawne inwestycji zagranicznych w Polsce
6. Transakcje w handlu zagranicznym (8 godz.)
Transakcje w handlu zagranicznym
Cykl transakcyjny i jego fazy
Kontrakt wielodokumentowy
Kontrakt jednodokumentowy
Kalkulacje ceny w eksporcie
Zwyczaje i niuanse w handlu międzynarodowym
Analiza błędów kontraktowych
7. Finansowanie oraz rozliczenia w handlu zagranicznym (12 godz.)
Nieuwarunkowane formy rozliczeń w handlu międzynarodowym
Uwarunkowane formy rozliczeń w handlu międzynarodowych
Dokumenty finansowe
Gwarancje bankowe
Finansowanie handlu zagranicznego
Ubezpieczenia w handlu zagranicznym
Ryzyko kursowe
VAT w UE
8. Etykieta w biznesie międzynarodowym (4 godz.)
Kultury ceremonialne i nieceremonialne
Zwyczaje biznesowe ( witanie i żegnanie się, wręczanie wizytówek, prezentów, stosunek do osób starszych itd.)
Etykieta japońska- prezentacja przez Japończyka
9. Negocjacje w biznesie międzynarodowym (12 godz.)
Techniki negocjacji i umiejętność ich doboru w zależności od kraju pochodzenia negocjatora
Kulturowe uwarunkowania negocjacji
Przygotowanie się do negocjacji
Wybór składu negocjacyjnego: kompetencje, wiek, płeć, doświadczenie itp.
Najczęstsze błędy negocjacyjne
10.Marketing w handlu zagranicznym (16 godz.)
Marketing: istota i podstawowe zagadnienia
Strategie marketingu-mix na rynkach zagranicznych
Marketing, międzynarodowy; standaryzacja i adaptacja działań marketingowych na rynkach zagranicznych
Otoczenie międzynarodowe firmy a działania marketingowe
Wybór strategii wejścia na rynki zagraniczne
Badania marketingowe rynków zagranicznych
Analiza segmentacyjna w marketingu międzynarodowym
Marka w marketingu międzynarodowym
Reklama w marketingu międzynarodowym
11.Handel elektroniczny w biznesie międzynarodowym (4 godz.)
Tworzenie stron internetowym z uwzględnieniem kulturowych preferencji danych krajów
Internet jako narzędzie wymiany informacji w różnych krajach
Korzyści i zagrożenia korzystania z Internetu
Wirtualne rynki
12. Rekrutacja i selekcja pracowników w przedsiębiorstwie międzynarodowym (8 godz.)