CeleStudia pozwolą słuchaczom zdobyć umiejętności w zakresie prowadzenia negocjacji i zawierania umów handlowych, analizowania rynków zagranicznych, promocji produktów na rynkach eksportowych, realizacji transakcji w obrocie zagranicznym, a także wyboru optymalnych form ich rozliczeń i finansowania.
Profil słuchacza / wymogiStudia adresowane są między innymi do przedsiębiorców, kadry menedżerskiej, właścicieli firm, a także pracowników podmiotów realizujących operacje handlowe z zagranicą oraz firm konsultingowych zajmujących się analizą rynków zagranicznych, którzy chcą zapoznać się z tematyką organizacji i technik handlu zagranicznego.
Zajęcia i kadra
Program studiów obejmuje zajęcia z dziedziny międzynarodowych stosunków gospodarczych, prawnych uwarunkowań handlu zagranicznego, marketingu w handlu zagranicznym, rozliczeń międzynarodowych, logistyki i transportu w handlu zagranicznym. Zajęcia prowadzone są przez wyspecjalizowaną kadrę dydaktyczną z dużym doświadczeniem praktycznym, do której należą specjaliści z firm i instytucji z kapitałem zagranicznym prowadzących transakcje międzynarodowe.
Program
1. Międzynarodowe stosunki gospodarcze (10 godz.)
2. Prawne uwarunkowania handlu zagranicznego (30 godz.)
3. Marketing w handlu zagranicznym (20 godz.)
4. Transakcje handlu zagranicznego (10 godz.)
5. Rozliczenia międzynarodowe (16 godz.)
6. Finanse przedsiębiorstw uczestniczących w obrotach zagranicznych (10 godz.)
7. Finansowanie handlu zagranicznego (10 godz.)
8. Ubezpieczenia w obrotach zagranicznych (10 godz.)
9. Handel elektroniczny w biznesie międzynarodowym (10 godz.)
10.Logistyka i transport w handlu zagranicznym (14 godz.)
11.Negocjacje w biznesie międzynarodowym (12 godz.)
12.Zajęcia praktyczne specjalizacyjne (12 godz.)
13.Zajęcia dodatkowe CSR społeczna odpowiedzialność biznesu (8 godz.)
14.Repetytorium (6 godz.)