CeleCel studium * wprowadzenie do zagadnień handlu elektronicznego, * omówienie specyfiki handlu w środowisku internetowym, * przedstawienie zagadnień konkurencyjności e-przedsiębiorstw, * wdrożenie do rozliczeń finansowych on-line (e-bankowość, e-księgowość), * zorientowanie w elektronicznych źródłach informacji biznesowej, * prezentacja i wybór optymalnego modelu biznesu w Sieci (m.in. B2C, B2B, B2A, B2E), * zapoznanie z podstawowymi technologiami internetowymi e-biznesu (narzędzia i nawigacja www, elementy języka HTML, komunikacja elektroniczna, prezentacje multimedialne, zagadnienia bezpieczeństwa danych i klientów w Internecie itp.), * przekazanie umiejętności obróbki grafiki i fotografii na potrzeby e-handlu, * przedstawienie trendów, możliwości i potencjału rozwojowego poszczególnych branż w Sieci, * zapoznanie z zagadnieniami e-marketingu, * uruchomienie własnego e-handlu – sektor aukcji internetowych, * uruchomienie własnego e-handlu – sklep internetowy, * zapoznanie z aspektami prawnymi i formalnymi biznesu w Sieci.
Profil słuchacza / wymogiAdresaci studium * małe i średnie firmy działające w tradycyjnych modelach biznesowych (sklepy, punkty usługowe, firmy produkcyjne), * osoby zainteresowane rozpoczęciem własnej e-działalności gospodarczej, * menedżerowie, pracownicy działów handlowych i PR, kadra kierownicza, * przedstawiciele władz samorządowych, * producenci towarów.
Plan studium 1. Zagadnienia e-commerce – wprowadzenie do handlu w Sieci. 2. Bankowość i płatności internetowe. 3. Elektroniczne źródła informacji biznesowej. 4. Technologie internetowe i telepraca. 5. Aukcje internetowe. 6. Sklep internetowy. 7. Funkcjonalność serwisów WWW. 8. E-marketing. 9. Konkurencyjność e-przedsiębiorstw i obsługa klienta. 10. Prawo w sieci. 11. E-bezpieczeństwo. 12. Technologie IT a realizacja Polityki Zrównoważonego Rozwoju Unii Europejskiej .
13. Seminarium.