* doskonalenie umiejętności menedżerskich poprzez poznanie zasad zarządzania i pracy w kulturze coachingowej, w której realizowane są zarówno zadania organizacji, jak i efektywny wzrost „ludzkiego kapitału” firmy,
* poznanie struktury procesu coachingu zarówno indywidualnego, jak i grupowego, które pozwalają na skuteczne zarządzanie ludźmi i zespołami,
* poznanie narzędzi coachingu, jaki stosuje menedżer w swoich relacjach z pracownikami,
* poznanie zasad komunikacji interpersonalnej i stylów społecznych, pozwalających na dopasowanie komunikacji do odbiorcy i budowanie skutecznych relacji z pracownikami,
* poznanie zasad coachingu grupowego, czyli zasad zarządzania i rozwoju zespołu.
Patronat nad studium (włącznie z opracowaniem programu warsztatów) objęła Wioletta Małota, certyfikowany Coach ICC (International Coaching Community).
Cele szczegółowe
*zrozumienie zasad pracy menedżera w kulturze coachingowej,
*poznanie zasady procesu coachingu i możliwości jego stosowania w ramach organizacji,
*poznanie struktury coachingu, narzędzi stosowanych w procesie coachingu i umiejętności ich stosowania,
*przyswojenie i przetrenowanie istotnych umiejętności i metod pracy Coacha,
*kształtowanie postawy Coacha,
*zdobycie umiejętności komunikacji interpersonalnej poprzez zdobycie wiedzy o stylach społecznych i wiedzy dotyczących strategii działania, uczenia się i zmiany (wiedza m.in. NLP),
*rozwój szeroko pojętych osobistych kompetencji menedżerskich.
Profil słuchacza / wymogiAdresaci studium
* menedżerowie średniego i wyższego szczebla zarządzania,
* menedżerowie działu HR,
* trenerzy wewnętrzni, osoby sprawujące role Coacha w organizacji,
* kierownicy projektów, koordynatorzy grup,
* osoby, które będą promowane na w/w stanowiska lub ich celem jest zajmowanie takiego stanowiska.
Szczegółowe informacjeStudia Podyplomowe - Coaching w Biznesie
Plan studium
1. Zasady zarządzania w kulturze coachingowej.
Rola coachingu w strategicznym zarządzaniu ludźmi.
Zasady pracy w kulturze coachingowej.
Miejsce coachingu w zarządzaniu HR.
Coaching a zarządzanie sytuacyjne.
Style zarządzania a coaching.
Coaching a system ocen okresowych.
Zasady uczenia się i rozwoju dorosłych.
Pozytywne motywowanie.
2. Struktura i proces coachingu.
Cele i zadania coachingu.
Rodzaje coachingu - naprawczy i rozwojowy.
Przebieg procesu coachingu.
Wyznaczanie celów coachingu.
Postawa coacha, sposoby rozwoju tych kompetencji.
3. Metody i techniki stosowane w pracy menedżera coacha.
Zmiana postaw pracowniczych poprzez zmianę przekonań i wartości osoby coachowanej.
Wywieranie wpływu na pracownika w procesie coachingu.
Wyznaczanie zadań.
Challenging i championing.
4. Zasady komunikacji społecznej.
Style reprezentacji i metaprogramy - wzorce myślenia i działania ludzi.
Dopasowanie komunikacji menedżera Coacha do nich.
5. Zasady komunikacji interpersonalnej.
Zasady skutecznej komunikacji i komunikacji menedżer coach- podwładny.
Schemat rozmowy coachingowej - wg metody GROW.
Udzielanie informacji zwrotnej.
6. Zarządzanie zespołem - coaching grupowy. Budowanie i rozwój zespołu.
Budowanie zespołu i rozwój zespołu.
Rozwiązywanie konfliktów.
Rozwój zespołu wg koncepcji Johari Windows.
7. Wywieranie wpływu.
Społeczne zasady wywierania wpływu.
Modelling.
Konsulting.
Zasady autocoachingu - rozwój własny menedżera.
8. Seminarium zaliczeniowe.
Wymiana doświadczeń z procesu coachingu uczestników.
Przedstawienie swojej pracy zaliczeniowej procesu coachingu na forum grupy.