KomentarzPo zakończeniu studiów absolwent otrzymuje Świadectwo Ukończenia Studiów Podyplomowych zgodne z przepisami MENiS ze wskazaniem kierunku studiów. Absolwenci otrzymują również Suplement do dyplomu (w języku polskim i angielskim), oparty na modelu opracowanym przez Komisję Europejską, UNESCO/CEPES oraz Radę Europy. Dzięki Suplementowi do dyplomu, wydawanemu w porozumieniu z Biurem Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynarodowej (pełniącym rolę The European National Information Centre on Academic Recognit
CeleMisją studiów podyplomowych w Zachodniopomorskiej Szkole Biznesu jest rozwijanie potencjału ludzi i organizacji w warunkach nowej, zintegrowanej gospodarki unijnej.
Profil słuchacza / wymogiPodstawowym warunkiem przyjęcia kandydata na studia podyplomowe jest posiadanie co najmniej tytułu licencjata, inżyniera lub dyplomu ukończenia studiów magisterskich. Osoby, które ukończyły szkołę średnią również mogą uczestniczyć w studiach podyplomowych, ale zamiast świadectwa ukończenia studiów podyplomowych otrzymują zaświadczenie ukończenia kursu zgodne z Rozporządzeniem nr 472 z dnia 12.10.93 r. MEN oraz MPiPS (Dz. U. z 1993 r. Nr 103, poz. 472).
1. Trening podstawowych kompetencji coacha (zajęcia o charakterze interpersonalno-integracyjnym).
2. Psychologia osobowości. Teoria i praktyka.
3. Elementy psychologii klinicznej. Psychopatologia.
4. Psychologia rozwoju człowieka dorosłego a rozwój zawodowy. Rozwój osobowości zawodowej
5. Etyka w coachingu.
6. Pomoc psychologiczna i psychoterapia a coaching
7. Podstawy coachingu
8. Zarządzanie kompetencjami jako element polityki personalnej w firmie.
II. BLOK: PSYCHOLOGIA W PRACY COACHA
1. Osobowość klienta. Techniki diagnozy psychologicznej klienta. Obserwacja, rozmowa i wywiad jako źródła wiedzy o kliencie
2. Kontakt interpersonalny - diagnostyczny w relacji z klientem
3. Zasady i techniki kontraktu psychologicznego w relacji z klientem
4. Praca z oporem i radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w pracy z klientem- warsztat
5. Komunikacja interpersonalna w pracy coacha. Umiejętności niemanipulacyjnego wywierania wpływu.
6. Trening umiejętności aktywnego słuchania
7. Analiza Transakcyjna w pracy coacha - warsztat
8. Neurolingwistyczne Programowanie- NLP w pracy coacha- warsztat
III. BLOK: METODOLOGIA PROWADZENIA COACHINGU
1. Proces i struktura sesji coachingowej - badanie potrzeb i kontrakt- cz.1
2. Proces i struktura sesji coachingowej- indywidualny plan rozwoju- cz.2
3. Techniki i narzędzia coachingu indywidualnego i zespołowego.
4. Projektowanie sesji coachingowej. Analiza przypadku.
5. Superwizja - sesja informacji zwrotnych nt. własnej pracy w roli coacha- warsztat
IV. BLOK PODSUMOWUJĄCY
1. Konsultacje indywidualne i przygotowanie sesji coachingowej
2. Egzamin dyplomowy - samodzielne przygotowanie i prezentacja Indywidualnego Programu coachingowego (IPC)