Studia Podyplomowe - Zarządzanie zasobami ludzkimi
CeleCel studiów Celem Studiów jest zapoznanie się uczestników zarówno z praktycznymi, jak i teoretycznymi zagadnieniami związanymi z zarządzaniem zasobami ludzkimi (ZLL). ZZI postrzega ludzi jako cenne źródło sukcesów firmy i proponuje strategiczne, dalekowzroczne podejście do kierowania i rozwoju zasobów ludzkich. Program Studiów uwzględnia szczególnie takie zagadnienia jak: porozumiewanie się i komunikacja w firmie, pozyskiwanie pracowników, kierowanie i przywództwo, motywowanie.
Szczegółowe informacjeProgram:
Zagadnienie kultury organizacji
Typy kultury organizacji
Diagnoza kultury organizacji
Mechanizmy służące zmianie kultury
Pozyskiwanie pracowników, rekrutacja i selekcja
Analiza pracy jako podstawa decyzji kadrowych
Opis stanowiska pracy jego podstawowe składniki
Metody analizy pracy
Wartościowanie pracy
Przykłady kwestionariuszy do analizy stanowiska pracy
Proces selekcji jego etapy
Kryteria doboru kadry na stanowisko pracy
Analiza dokumentów kandydata
Sztuka prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej. Struktura i plan wywiadu. Sposób zadawania pytan, przykładowe pytania
Obiektywne narzedzia oceny kandydata: przykłady testów i skal ocen. Zasady przeprowadzania testów.
Arkusz oceny kandydata przykłady
Assessment Centres (ośrodki oceny) jako nowoczesna metoda oceny i selekcji
Podstawowe cechy ośrodków ocen
Przykłady ćwiczeń sytuacyjnych i zadań, sposoby ich wykorzystywania
Jak planować i realizować ośrodki oceny
System ocen pracowniczych
Wprowadzenie warunki prawidłowego i skutecznego funkcjonowania systemu oceny pracy i pracowników
Cele oceny pracy i pracowników: cel organizacyjny i psychospołeczny
Kryteria oceniania, czyli co oceniamy
Procedury oceniania
Metody i techniki oceniania
Skale kwalifikacyjne jako najbardziej rozpowszechnione techniki oceniania- przykłady skal i zasady wykorzystywania
Wprowadzenie do zagadnien zarządzania. Pożądane umiejetności przywódcy w nowoczesnym zarządzaniu
Kierowanie zespołem pracowników. Cechy efektywnego zespołu. Style kierowania zespołem. Koordynacja działan zmierzających do osiągniecia postawionych celów.
Doskonalenie umiejetnoci społecznych potrzebnych do nowoczesnego zarządzania. Komunikacja jako narzedzie kierowania. Porozumiewanie sie z pracownikami i zasady zjednywania ludzi
Komunikacja w organizacji
Sieci komunikowania sie w organizacji
Modele przepływu informacji i jego optymalizacja
Negocjowanie i zarządzanie konfliktami
Schemat prowadzenia negocjacji.
Poznanie trzech stylów negocjowania, styl miekki, twardy i rzeczowy.
Siła negocjatora: analiza SWOT - mocne i słabe strony Firmy.
BATNA jako narzędzie zdobycia przewagi negocjacyjnej
Stosunki pracownicze komunikacja, współpraca, konflikty
Wprowadzenie do komunikacji interpersonalnej tzw. założenia operacyjne NLP na temat komunikowania sie, ćwiczenia ilustrujące te założenia.
Komunikacja i porozumiewanie sie
Techniki słuchania
Wykorzystywanie pytań
Wprowadzenie do zjawiska konfliktów. Konflikt interpersonalny i konflikt grupowy.
Fazy konfliktu. Przyczyny konfliktów w organizacji. Trzy poziomy konfliktów
Konsekwencje konfliktów w zakładach pracy
Glówne przeszkody w radzeniu sobie z konfliktami.
Style rozwiązywania konfliktów
Konsekwencje wynikające z unikania konfliktów lub stosowania władzy do ich rozwiązywania. Jak ludzie reagują na władze.
Efektywne rozwiązywanie konfliktów - metoda czterech kroków. Metoda trzech pozycji percepcyjnych. Inne techniki wspomagające efektywne zarządzanie konfliktami
Praktyczne metody podejmowania decyzji w sytuacjach konfliktowych.
Zarządzanie czasem
Wprowadzenie znaczenie czasu, rola zarządzania własnym czasem
Proaktywność jako klucz do zarządzania sobą w czasie.
Analiza aktualnej sytuacji twój styl pracy, czyli w jaki sposób wykorzystujesz i tracisz czas. Wykorzystanie różnych narzędzi do oceny stylu gospodarowania czasem i głównych czynników zakłócających, tzw. złodziei czasu.
Praktyczne reguły prawidłowego formułowania celów. Znaczenie posiadania celów, rodzaje celów, kryteria dobrze okrelonych celów.
Zasady i metody efektywnego planowania czasu. Opracowanie systemu planowania czasu. Planowanie czasu za pomocą pięcioetapowej metody ALPEN. Inne metody planowania czasu.
Wyznaczanie priorytetów zasada Pareto oraz matryca zarządzania czasem Eisenhowera. Analiza zadan z punktu widzenia kryterium pilności i ważności. Metody podejmowania decyzji w zarządzaniu czasem.
Zasady motywowania samego siebie jak przeciwdziałać odkładaniu działań na później. Zidentyfikowani nieefektywnych stylów motywowania siebie.
Delegowanie zadań i delegowanie uprawnień. Autodiagnoza umiejetności delegowania. Zasady i poziomy delegowania.
Twoja linia czasu w jaki sposób umysł koduje czas i jak przeżywamy upływ czasu. Techniki wykorzystywania linii czasu do zmiany emocji, planowania i dokonywania zmian w swoim życiu.