Studia Podyplomowe - Zarządzanie Wartością Przedsiębiorstwa
CeleW coraz większym stopniu priorytetem działalności przedsiębiorstw w Polsce, zgodnie z tendencjami występującymi już na całym świecie, staje się wzrost zainwestowanego w te przedsiębiorstwa kapitału. Podejście takie musi doprowadzić do zmiany modelu zarządzania firmą z zorientowanego na dodatni wynik finansowy na model oparty na tworzeniu wartości przedsiębiorstwa. Maksymalizacja zysku netto nie jest bowiem jednoznaczna ze wzrostem wartości przedsiębiorstwa w długim okresie.
Celem programu studiów podyplomowych "Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa" jest przedstawienie zarządzania przedsiębiorstwem jako procesu, którego celem jest dążenie do stałego podnoszenia wartości przedsiębiorstwa. Na proces ten składa się bardzo wiele elementów - od stałej analizy sytuacji makroekonomicznej, poprzez wiedzę dotyczącą prawnych uwarunkowań procesu gospodarowania, profesjonalizm w zarządzaniu, w tym w zarządzaniu finansami, wykorzystywanie narzędzi marketingowych, znajomość rynków finansowych, jak również - w warunkach polskich - umiejętność wykorzystania dodatkowych źródeł finansowania związanych z wejściem Polski do UE.
Profil słuchacza / wymogiKadra zarządzająca przedsiębiorstw, członkowie Rad Nadzorczych, kierownicy i pracownicy działów strategicznych w przedsiębiorstwach, kierownicy i pracownicy działów finansowych, osoby odpowiedzialne za relacje inwestorskie w przedsiębiorstwach, osoby odpowiedzialne za marketing i sprzedaż w przedsiębiorstwach, kierownicy i pracownicy działów zarządzania zasobami ludzkimi, osoby zajmujące się budowaniem systemów motywacyjnych w przedsiębiorstwach.
Szczegółowe informacjeOrganizacja przedsiębiorstwa, realizowana przez nie strategia, systemy zarządzania, posiadane zasoby, w tym kapitał ludzki, powinny być podporządkowane nowemu sposobowi myślenia - istotny jest fakt, jaką wartość ekonomiczną, a nie tylko finansową, można w oparciu o posiadane zasoby wypracować i jak te zasoby modyfikować, aby poprawić wyniki, a nie fakt - jak wytworzona wartość zostanie ostatecznie podzielona.
Program składa się z siedmiu bloków tematycznych oraz konsultacji, których celem jest pomoc w przygotowaniu przez Słuchaczy Studium prac dyplomowych.
Program zajęć
Gospodarka Rynkowa
- Mechanizny i instytucje gospodarki rynkowej
Prawo
- Wybrane elementy prawa spółek handlowych
- Prawo pracy
Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa
- Finanse przedsiębiorstw
- Rachunkowość zarządcza
- Zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwie
- Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa
- Strategiczna Karta Wyników
- Leasing, Factoring, Franchising
Zarządzanie Strategiczne
- Zarządzanie procesami organizacji. Koncepcje, metody, narzędzia
- Budowanie strategii przedsiębiorstwa i zarządzanie przez jakość
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Umiejętności menadżerskie, w tym zarządzanie sespołem i negocjacje
- Zarządzanie projektaami
Marketing
- Zarządzanie marketingowe
- Sprzedaż bez tajemnic
- Public Relations
- Wybrane rynki branżowe