Program Studiów Akademia Project Managera
Korzyści
Podczas studiów uczestnicy poznają zasady pracy przy dużych i specyficznych przedsięwzięciach, poprzez udział w wielu warsztatach, case study i ćwiczeniach. Wykładowcy i trenerzy-praktycy Project Management skłaniają do podejmowania inicjatywy poprzez pracę na konkretnych przykładach projektów pochodzących od uczestników. Dzięki nim można łatwo zweryfikować ogromną skuteczność poznawanych metod. Istotną zaletą tego podejścia jest możliwość natychmiastowego wdrożenia opracowanych podczas treningu praktycznych rozwiązań. Uczestnicy od razu stosują zdobytą wiedzę i umiejętności podczas przygotowywania własnych projektów. Studia pozwalają także poznać informatyczne narzędzia wspomagające zarządzanie projektami. Uczestnicy Studiów po zapoznaniu się z możliwościami, jakie płyną z PM, są przygotowani do poprawy swojego systemu pracy.
ENERGY Group jest autorem programu Akademia Project Managera. Program ma akredytację Stowarzyszenia Project Management Polska. Przygotowuje do międzynarodowej certyfikacji International Project Management Association.
Metodyka Project Managera
Podczas trzech systematyzujących warsztatów poznasz ideę zarządzania projektami, nauczysz się je identyfikować, sprawnie definiować, zarządzać ich zakresem i etapami. Nauczysz się z łatwością stosować narzędzia do planowania, metody kontroli realizacji, zamykania projektu i rozliczania się z pracy.
- Wprowadzenie do metodyki Zarządzania Projektami – 10 godz.
Metodyka zarządzania projektami i profesja Project Managera na świecie; podejście procesowe i projektowe; najsłynniejsze rozwiązania: PRINCE 2, PMI, IPMA, Kepner-Tregoe; kontekst projektu; wpływy i nastawienie; aspekty społeczne; projekt jako zmiana - psychologiczna przestrzeń projektu i zmiany w organizacji; konflikt struktury organizacyjnej; stakeholders; wybór projektów do pracy warsztatowej
- Project Definition Workshop - moderowana sesja definicji – 10 godz.
Project Definition Workshop – warsztaty definicji projektu: zarządzanie wymaganiami i zakresem projektu; zaawansowane definiowanie celów; struktura logiczna projektu
- Warsztaty planistyczne, realizacja i zamknięcie projektu – 18 godz.
WBS (Work Breakdown Structure); dekompozycja projektu na produkty i zadania; PID (Project Initiation Document); estymacje parametrów projektu; metoda PERT (Program Evaluation and Review Technique); metoda CPM (Critical Path Method); GANTT; optymalizacja harmonogramu – skracanie czasu trwania projektu; metoda Critical Chain; zarządzanie kamieniami milowymi i skuteczne raportowanie; zarządzanie wąskimi gardłami projektu; skuteczne monitorowanie i reagowanie na odchylenia w realizacji projektu; zarządzanie zmianą w harmonogramie i w wymaganiach; formalne i nieformalne zamykanie projektu
Narzędzia specjalistyczne w project management
Trzy kolejne spotkania z ekspertami dziedzinowymi to spotkania z wiedzą o ryzyku, zarządzaniu budżetem i finansami projektu oraz o korzystaniu z narzędzi informatycznych wspierających zarządzanie projektem i portfelem projektów.
- Efektywne zarządzanie ryzykiem projektu – 18 godz.
Metody identyfikacji obszarów ryzyka oraz pomiar ich wpływu na projekt; nowoczesne metody analizy i zarządzania ryzykiem projektu; proces identyfikacji ryzyka w ujęciu ilościowym i jakościowym; ocena i ranking ryzyka w ujęciu jego wagi oraz kategorii; struktury decyzyjne do rozwiązywania problemów w niepewnym otoczeniu biznesowym
- Wspomaganie zarządzania przy użyciu MS Project – 18 godz.
Warsztaty MS Project - zarządzanie projektem na zasobach, narzędzia kontroli realizacji, Earned Value; zarządzanie wieloma projektami; koordynacja zasobów organizacji; publikowanie i komunikowanie harmonogramu; symulacje projektów
- Budżetowanie i aspekty finansowe projektu – 18 godz.
Koncepcja systemu budżetowania w przedsiębiorstwie realizującym projekty i produkty jednostkowe; mapa budżetowania; budżety parametryczne; dobór parametrów (założeń i standardów) budżetowych; budżet bazowy i budżety elastyczne; zasady klasyfikowania przychodów, kosztów i wyników finansowych w projekcie; rachunek marż pokrycia w zarządzaniu rentownością projektów; zasady raportowania finansowego projektu
Psychologia zarządzania i umiejętności menedżerskie
Bez miękkich umiejętności menedżerskich zastosowanie nowych metod byłoby niezmiernie trudne. Umiejętności, które wyćwiczysz pod okiem psychologów, mediatorów i trenerów komunikacji zwiększą Twoje możliwości interpersonalne. Dowiesz się również, w jaki sposób nową wiedzę i umiejętności stosować w Twojej organizacji.
- Zaawansowana komunikacja w projektach – 18 godz.
Wprowadzenie do zasad skutecznej komunikacji; komunikacja celów, zadań i relacji; komunikacja interpersonalna; systemy, w jakich się komunikujemy; komunikacja w zespole zadaniowym zorientowanym na cel; mechanizmy wywierania wpływu w komunikacji; wykorzystanie narzędzi komunikacji w negocjacjach
- 2. Budowanie wydajnego zespołu i zarządzanie zespołem – 18 godz.
Zasady konstruowania zespołu; psychologiczna sfera życia zespołu, procesy grupowe, fazy życia zespołu; role zespołowe; style zarządzania zespołem; charyzmatyczny lider; grupowe gry symulacyjne moderowane przez trenerów; synergia w zespole projektowym; zarządzanie zmianą w zespole
- Psychologia motywacji, negocjacje, zarządzanie konfliktem i delegowanie – 18 godz.
Motywacja i motywowanie; modele motywowania i struktury motywacji *mediacja i negocjacje – podstawowe założenia i narzędzia; kategorie konfliktów; zasady postępowania w sytuacji konfliktowej; obiekcje w pracy menadżera i radzenie sobie z obiekcjami; delegowanie zadań i odpowiedzialności
- Kompetencje Project Menagera w kontekście organizacji – 18 godz.
Definiowanie kompetencji; kompetencje organizacji projektowej; model dojrzałości organizacji projektowej; budowanie systemu zarządzania projektami w organizacji; kompetencje PM’a; przywództwo w zarządzaniu projektami; jak być Project Managerem?; zarządzanie własnymi kompetencjami
Konsultacje dotyczące przygotowania prac dyplomowych - 8 godz.
9 miesięcy nauki
10 zjazdów
172 godziny zajęć