STUDIA PODYPLOMOWE - ZARZĄDZANIE ORGANIZACJĄ MEDIÓW I KOMUNIKACJA
CeleStudia podyplomowe mają na celu orientację w ogólnej sytuacji mediów i przygotowanie do zarządzania w mediach oraz umiejętność odnalezienia się osobistego w kontaktach z reporterami i dziennikarzami.
Profil słuchacza / wymogiStudia te są ofertą dla managerów mediów, którzy mają przygotowanie ekonomiczne, ale brak im doświadczenia medialnego. Są także doskonałą bazą dla osób publicznych, które są "narażone" na kontakty z mediami.Ze względu całościowe ujęcie problematyki mediów, studia dają też możliwość poszerzenia swojego wykształcenia pedagogicznego o przestrzeń mediów.
Szczegółowe informacjeProgram studiów (liczba godzin: 201) :
I Rynek
1. Zarys historii mediów
2. Telekomunikacja na tle makroekonomicznym (świat i polska)
3. Sytuacja na polskim rynku mediów
4. Organy regulacyjne na świecie i w Polsce
5. Polska radiofonia i telewizja publiczna
6. Misja i edukacja w mediach
7. Perspektywy rozwoju mediów w Polsce (m.in. cyfryzacja)
II Zarządzanie
8. Zarządzanie w mediach
9. Planowanie pracy w redakcji
10. Sponsoring, umowa barterowa
11. Drogi i bezdroża reklamy
12. Opinia, Oglądalność, sondaże
13. Etyka, manipulacja i terroryzm medialny
14. Problemy kampanii wyborczej w mediach
III Wizerunek
15. Umiejętność korzystania z mediów
16. Budowa wizerunku w mediach - wzorce osobowe
17. Kontakty z mediami - praca rzecznika prasowego
18. Prawo prasowe
19. Prawo autorskie
20. Własny warsztat dziennikarski i elektroniczny
21. Gatunki medialne
22. Programy i kampanie PR (planowanie i realizacja)
23. Konferencja prasowa - uwarunkowania organizacyjno-prawne
24. Warsztaty medialne
25. Złote pióra, złote mikrofony -spotkania autorskie
26. Retoryka (zasady poprawnej wymowy i pisania tekstów)
27. Efektywne komunikowanie
IV Wykład do wyboru V Seminarium dyplomowe