Zarządzanie Nowoczesną Firmą:
- rozwój teorii zarządzania
- psychologiczne i socjologiczne mechanizmy funkcjonowania człowieka w środowisku pracy
- źródła władzy
- struktura organizacji
- efektywne przywództwo i zarządzanie, style kierowania
- definicja grupy społecznej, struktura grupy
- rodzaje grup w organizacji
- proces grupowy, podejmowanie decyzji
- status i rola społeczna
- rozwój teorii motywacji
- potrzeby i satysfakcja z pracy
- proces komunikacji, rodzaje komunikacji w organizacji
- planowanie zasobów pracy
- rekrutacja i selekcja pracowników
- systemy wynagrodzeń
- polityka szkoleniowa
- ocena personelu
- stosunki przemysłowe
- związki zawodowe
- rola państwa w stosunkach przemysłowych
- konflikty i procedury ich rozstrzygania
- zarządzanie produktem - cykl życia produktu, marka – rodzaje, korzyści i sposoby jej rozszerzania, strategie związane z produktem-mix
- cena - czynniki wpływające na jej ustalanie, strategie cenowe
- planowanie dystrybucji - rola dystrybucji, kanały dystrybucyjne i strumienie w procesie dystrybucji, funkcje kanału dystrybucyjnego, kanał konwencjonalny i zintegrowany pionowo; czynniki wpływające na wybór kanału dystrybucji; decyzje podejmowane przy planowaniu kanału dystrybucyjnego
- promocja – promotion-mix; strategie promocji, planowanie kampanii promocyjnej
- marketing jako funkcja przedsiębiorstwa - misja i cele przedsiębiorstwa, proces planowania strategicznego, analiza otoczenia (SWOT, PEST, model 5 sił napędowych wewnątrz sektora)
- narzędzia planowania strategicznego w marketingu - macierz Bostońska, tablica Ansoffa, model strategii konkurencji Portera
- planowanie w marketingu - proces planowania, struktura planu marketingowego
- klasyfikacja kosztów
- rachunek kosztów materiałowych i kosztów pracy
- rozdzielanie i rozliczanie kosztów ogólnych
- finansowe aspekty gospodarki zapasami (metody: FIFO, LIFO, AVCO)
- system kosztów standardowych i analiza odchyleń
- rachunek kosztów pełnych i rachunek kosztów marginalnych
- zachowanie się kosztów i analiza marży jednostkowej brutto
- analiza punktu zrównania
- budżetowanie kapitałowe