Studia Podyplomowe - Zarządzanie Marketingiem w Firmie
Profil słuchacza / wymogiWarunkiem przyjęcia na studia podyplomowe w POU jest posiadanie dyplomu ukończenia studiów wyższych, minimum na poziomie licencjata lub inżyniera. Studia podyplomowe, uzupełniające wiedzę z zakresu zarządzania , przeznaczone szczególnie dla osób (często absolwentów kierunków niebiznesowych), które pracują (lub zamierzają pracować) w biznesie i muszą posiąść odpowiednią wiedzę teoretyczną i praktyczną.
Szczegółowe informacjeProgram studiów
W ramach programu Zarządzanie Marketingiem w Firmie studenci mają dwa warianty do wyboru:
PROGRAM A
* Marketing
* Strategia i Polityka FIrmy (moduł podwójny)
* Marketing Globalny
PROGRAM B
* Marketing
* Zarządzanie Marką
* Do wyboru 2 przedmioty z listy
PROGRAM A
Moduł Marketing (2M1)
Najważniejsze zagadnienia:
* zarządzanie produktem - cykl życia produktu, marka – rodzaje, korzyści i sposoby jej rozszerzania, strategie związane z produktem – mix
* cena - czynniki wpływające na jej ustalanie, strategie cenowe
* planowanie dystrybucji - rola dystrybucji, kanały dystrybucyjne i strumienie w procesie dystrybucji, funkcje kanału dystrybucyjnego, kanał konwencjonalny i zintegrowany pionowo; czynniki wpływające na wybór kanału dystrybucji; decyzje podejmowane przy planowaniu kanału dystrybucyjnego
* promocja – promotion-mix; strategie promocji, planowanie kampanii promocyjnej
* marketing jako funkcja przedsiębiorstwa - misja i cele przedsiębiorstwa, proces planowania strategicznego, analiza otoczenia (SWOT, PEST, model 5 sił napędowych wewnątrz sektora)
* narzędzia planowania strategicznego w marketingu - macierz Bostońska, tablica Ansoffa, model strategii konkurencji Portera
* planowanie w marketingu - proces planowania, struktura planu marketingowego
Moduł Strategia i Polityka Firmy (3S1)
Najważniejsze zagadnienia:
* podejmowanie decyzji strategicznych w firmie ( koncepcje i definicje, krytyczny przegląd różnych rodzajów strategii firmy)
* poziomy zarządzania strategicznego w firmie
* proces zarządzania strategicznego, w tym – metody i narzędzia stosowane w analizach strategicznych (określanie potencjału strategicznego firmy), przy wyborach strategicznych ( określanie potencjalnych kierunków działania), podczas wdrażania strategii (planowanie wdrażania zmian strategicznych)
* etyka biznesu a wybory strategiczne
* studia przypadków, praktyczne realizowanie procesu ustalania strategii
Moduł Marketing Globalny (3M1)
Najważniejsze zagadnienia:
* podobieństwa i różnice otoczenia ekonomicznego, kulturowego, społecznego, politycznego i prawnego na rynkach międzynarodowych i świadomość ich wpływu na marketing
* międzynarodowe systemy prawne oraz regulacje prawne dotyczące marketingu
* ryzyko funkcjonowania na rynkach międzynarodowych oraz finansowe konsekwencje decyzji podejmowanych w zakresie marketingu
* informacja na rynku globalnym, pomiar i systemy informacji marketingowej; ich zastosowania w badaniach marketingowych
* etapy globalnej strategii marketingowej
* teoria dotycząca globalnej strategii marketingowej w tym strategii produktu, ceny, dystrybucji i promocji
* planowanie, podejmowanie i kontrolowanie decyzji dotyczących rynków międzynarodowych; ocena wyboru strategii na rynku globalnym
PROGRAM B
Moduł Marketing (2M1)
Najważniejsze zagadnienia:
* zarządzanie produktem - cykl życia produktu, marka – rodzaje, korzyści i sposoby jej rozszerzania, strategie związane z produktem – mix
* cena - czynniki wpływające na jej ustalanie, strategie cenowe
* planowanie dystrybucji - rola dystrybucji, kanały dystrybucyjne i strumienie w procesie dystrybucji, funkcje kanału dystrybucyjnego, kanał konwencjonalny i zintegrowany pionowo; czynniki wpływające na wybór kanału dystrybucji; decyzje podejmowane przy planowaniu kanału dystrybucyjnego
* promocja – promotion-mix; strategie promocji, planowanie kampanii promocyjnej
* marketing jako funkcja przedsiębiorstwa - misja i cele przedsiębiorstwa, proces planowania strategicznego, analiza otoczenia (SWOT, PEST, model 5 sił napędowych wewnątrz sektora)
* narzędzia planowania strategicznego w marketingu - macierz Bostońska, tablica Ansoffa, model strategii konkurencji Portera
* planowanie w marketingu - proces planowania, struktura planu marketingowego
Moduł Zarządzanie Marką (2M2)
Najważniejsze zagadnienia:
Celem modułu jest zapoznanie studentów z wiedzą teoretyczną
i praktyczną dotycząca zarządzania marką pozwalająca
na zarządzanie na poziomie operacyjnym i strategicznym:
* wartość marki
* lojalność wobec marki
* nazywanie marek i produktów
* nazwy, logo, symbole
* nazwa marki jako wynik twórczego procesu
* proces poszukiwania nazwy dla marki
* pozycjonowanie marki
* rozszerzenie wiedzy studentów dotyczącej zarządzania marką
* strategie marki
* zapoznanie studentów ze środkami i narzędziami pozwalającymi na zarządzanie marką na poziomie operacyjnym.
* rozciąganie marek
* warunki procesu rozciągania marki
Do wyboru 2 przedmioty z listy:
* Środowisko Biznesu Europejskiego
* Rachunek Kosztów i Rachunkowość Zarządcza
* Rachunkowość Międzynarodowa
* Zarządzanie Zasobami Ludzkimi I
* Marketing
* Zarządzanie Marką
* Strategia Kreacyjna
* Konsument i Badania Rynku
* Strategia Medialna w Reklamie
* Zarządzanie Operacyjne
* Systemy Informacyjne w Zarządzaniu
* Przedsiębiorczość, Innowacje i Technologie
* Analiza i Projektowanie Systemów
* Systemy Baz Danych
* Integracja Europejska
* Prawo i Etyka w Reklamie
* Zarządzanie Finansami
* Bankowość
* Globalne Systemy Informacji Finansowej
* Zarządzanie Zasobami Ludzkimi II
* Marketing Globalny
* Strategia Reklamowa Firmy
* Strategia i Polityka Firmy (moduł podwójny)
* Zarządzanie Zmianami
* Zarządzanie Projektowaniem Systemów (moduł nie jest mozliwy do realizacji w systemie e-learning)