Studia Podyplomowe - Zarządzanie Komunikacją w Biznesie
CeleCelem edukacji jest kształtowanie kompetencji menedżerów i pracowników firm w zakresie:
* komunikacji wewnętrznej firmy (efektywnych technik i narzędzi),
* komunikacji zewnętrznej (budowania relacji z klientem oraz wizerunku firmy),
* komunikacji społecznej oraz komunikacji wielokulturowej.
Profil słuchacza / wymogiStudia adresowane są do kadry menedżerskiej dużych, średnich i małych firm, do pracowników działów marketingu, Public Relations, HR, osób odpowiedzialnych za komunikację w firmie, zatrudnionych w przedstawicielstwach firm zagranicznych w Polsce, kandydatów do pracy w krajach UE oraz absolwentów studiów wyższych, którzy pragną rozszerzyć swoje kompetencje w zakresie komunikacji w biznesie.
Szczegółowe informacjeAtuty kierunku:
Jeden z niewielu tak kompleksowych i wyspecjalizowanych programów z zakresu komunikacji biznesowej w Polsce.
Interaktywne metody nauczania m.in. zajęcia z kamerą, indywidualne ćwiczenia, warsztaty z negocjacji i neurolingwistycznego programowania (NLP), case studies.
Szeroki program studiów kładzie szczególny nacisk zarówno na strategie jak i techniki komunikacji biznesowej.
Praca dyplomowa w formie projektu usprawnienia komunikacji wybranej firmy.
Wśród wykładowców współpracujący z nami praktycy i przedstawiciele międzynarodowych korporacji.
Absolwenci uzyskają praktyczne umiejętności w zakresie:
zarządzania komunikacją w firmie,
diagnozowania i skutecznego rozwiązywania konfliktów,
pokonywania barier w komunikacji międzykulturowej,
właściwego motywowania współpracowników,
wywierania wpływu i umiejętnego stosowania perswazji,
atrakcyjnego prezentowania treści i osoby,
wykorzystywania różnorodnych technik komunikowania (m.in.: prezentacje multimedialne, rozmowy służbowe, spotkania i zebrania, formy komunikacji pisemnej – memoranda, raporty, etc.),
korzystania z NLP – neurolingwistycznego programowania,
prowadzenia skutecznych negocjacji i mediacji,
tworzenia i zarządzania zespołami,
kształtowania wizerunku organizacji.
Program studiów:
BLOK I: KOMUNIKACJA GLOBALNA
Wstęp do komunikacji - Wejść w komunikację
Odpowiedzialność społeczna biznesu
Komunikacja interpersonalna
Komunikacja instytucjonalna
Strategie opracowania planu komunikacji
Polityka wizerunku: sposoby postępowania i narzędzia: kompetencje wewnętrzne, kompetencje zewnętrzne
Zarządzanie komunikacją w okresie kryzysowym
Komunikacja w aspekcie NLP
Komunikacja wewnętrzna – Motywować
Strategie komunikacji wewnętrznej
Pisanie podstawą komunikacji wewnętrznej
Przekaz ustny: telefon, zebrania, spotkania, środki audiowizualne
Intranet, czyli firma w sieci
Extranet, czyli poszerzenie firmy
Trening umiejętności społecznej
Coaching
Relacje z prasą – Informować
Strategie budowania relacji z prasą. Podstawy, bilans, wybór, techniki
Internet, czyli firma otwarta, domeny WEB, e-mail, reklama on-line
Komunikacja, na co dzień (recepcja, kody kurtuazji, wyposażenie, urządzenie firmy)
Zewnętrzne oznaki wizerunku firmy - komunikacja trwała (prezenty firmowe, uczestnictwo w salonach, relacje z instytucjami)
Kreatywność w biznesie
BLOK II: TECHNIKI KOMUNIKACYJNE
Komunikacja finansowa – Zarządzać
Podstawy komunikacji ekonomicznej i finansowej (strategie i techniki) - informacje dla akcjonariuszy, giełda, budżet, informacje o sytuacji finansowej, upadłość
Ankiety – jak wykorzystać ankiety/badania w celu skutecznego komunikowania
Systemy wizualizacji identyfikującej firmę
Logotyp firmy
Tworzenie wizerunku firmy
Wyspecjalizowane firmy zewnętrzne
Sponsoring i mecenat
Cele, uczestnicy
Strategie, taktyki, wybór, techniki komunikacji, procedury kontroli
Aspekty komunikowania w kontekście wielokulturowym
Czas trwania studiów, organizacja i forma zajęć:Studia trwają dwa semestry i obejmują 184 godziny zajęć.
Zajęcia odbywają się co dwa tygodnie w soboty oraz w niedziele.
Sposób sprawdzania efektów nauczania: Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych jest aktywny udział w zajęciach, ćwiczeniach i pracach grupowych oraz przygotowanie i obrona pracy dyplomowej.