Studia Podyplomowe - Zarządzanie Firmą w Kontekście Integracji Europejskiej

Więcej informacji

Studia Podyplomowe - Zarządzanie Firmą w Kontekście Integracji Europejskiej

  • Profil słuchacza / wymogi Warunkiem przyjęcia na studia podyplomowe w POU jest posiadanie dyplomu ukończenia studiów wyższych, minimum na poziomie licencjata lub inżyniera. Studia podyplomowe, uzupełniające wiedzę z zakresu zarządzania , przeznaczone szczególnie dla osób (często absolwentów kierunków niebiznesowych), które pracują (lub zamierzają pracować) w biznesie i muszą posiąść odpowiednią wiedzę teoretyczną i praktyczną.
  • Szczegółowe informacje Program studiów

    W ramach programu Zarządzanie Firmą w Kontekście Integracji Europejskiej studenci mają 3 warianty do wyboru:


    PROGRAM A

        * Środowisko Biznesu Europejskiego
        * Integracja Europejska
        * Marketing Globalny
        * Zarządzanie Zmianami

    PROGRAM B

        * Środowisko Biznesu Europejskiego
        * Rachunek Kosztów i Rachunkowośc Zarządcza
        * Rachunkowośc Międzynarodowa
        * Integracja Europejska

    PROGRAM C

        * Środowisko Biznesu Europejskiego
        * Strategia i Polityka Firmy (moduł podwójny)
        * Integracja Europejska

     

     

    PROGRAM A

    Moduł Środowisko Biznesu Europejskiego (2E1)

     

    Najważniejsze zagadnienia:

        * europejskie środowisko ekonomiczne
        * biznes a system finansowy w Europie
        * otoczenie prawne firm
        * środowisko technologiczne
        * gospodarka międzynarodowa
        * Unia Europejska
        * społeczeństwo europejskie a biznes

     

     

    Moduł Integracja Europejska (3E1)

     

    Najważniejsze zagadnienia:

        * istota integracji: teoria, przegląd głównych koncepcji i tendencji rozwoju; prezentacja                    głównych instytucji (organów) Unii Europejskiej (sposób ich wybierania, prawa i obowiązki            oraz procedury podejmowania decyzji);
        * etapy integracji ekonomicznej: Unia Celna, Jednolity Rynek, Unia Walutowa (wpływ Unii                    Gospodarczej i Walutowej na działalność firm ze strefy EURO i z krajów Europy Środkowej)
        * polityka konkurencji: główne problemy istnienia układów monopolistycznych na rynku UE, rola        UE w ich przezwyciężaniu; wpływ na działalność firm;
        * wspólna Polityka Rolna i Polityka Strukturalna: przegląd głównych tendencji ekonomicznych w        krajach członkowskich i kandydujących, przyszłość polskiego rolnictwa po wstąpieniu Polski do        UE;
        * rozszerzenie UE: doświadczenia różnych krajów z procesem integracji, możliwe konsekwencje        dla Polski (przede wszystkim dla polskich przedsiębiorstw) po wstąpieniu do UE;

     

     

    Moduł Marketing Globalny (3M1)

     

    Najważniejsze zagadnienia:

        * podobieństwa i różnice otoczenia ekonomicznego, kulturowego, społecznego, politycznego i            prawnego na rynkach międzynarodowych i świadomość ich wpływu na marketing
        * międzynarodowe systemy prawne oraz regulacje prawne dotyczące marketingu
        * ryzyko funkcjonowania na rynkach międzynarodowych oraz finansowe konsekwencje decyzji        podejmowanych w zakresie marketingu
        * informacja na rynku globalnym, pomiar i systemy informacji marketingowej; ich zastosowania        w badaniach marketingowych
        * etapy globalnej strategii marketingowej
        * teoria dotycząca globalnej strategii marketingowej w tym strategii produktu, ceny,                        dystrybucji i promocji
        * planowanie, podejmowanie i kontrolowanie decyzji dotyczących rynków międzynarodowych;            ocena wyboru strategii na rynku globalnym

     

     

    Moduł Zarządzanie Zmianami (3S2)

     

    Najważniejsze zagadnienia:

        * nowe tendencje w filozofii i praktyce zarządzania
        * niezbędne umiejętności służące skutecznemu funkcjonowaniu firmy w kontekście                            zwiększającego się tempa zmian w globalnej gospodarce
        * główne przyczyny zmian w gospodarce, w przemyśle, w przedsiębiorstwach
        * współczesne tendencje występujące w tworzeniu struktur organizacyjnych: praktyczne                    problemy związane z obaleniem hierarchii, proces powstawania mniejszych jednostek                    organizacyjnych, korzyści wynikające z płaskiej struktury organizacyjnej (czy płaska struktura        organizacyjna jest odpowiednia dla każdej branży i sprawdza się w każdej sytuacji?)
        * współczesne tendencje w organizacji pracy, przechodzenie od konwencjonalnych do                        wielofunkcyjnych stanowisk pracy
        * koncepcje zarządzania wiedzą i organizacje uczące się
        * reengineering
        * potencjał strategiczny przedsiębiorstwa
        * kluczowe czynniki udanego przekształcenia organizacji
        * główne siły oporu wobec zmian w organizacji

     

     

     

     

    PROGRAM B

    Moduł Środowisko Biznesu Europejskiego (2E1)

     

    Najważniejsze zagadnienia:

        * europejskie środowisko ekonomiczne
        * biznes a system finansowy w Europie
        * otoczenie prawne firm
        * środowisko technologiczne
        * gospodarka międzynarodowa
        * Unia Europejska
        * społeczeństwo europejskie a biznes

     

     

    Moduł Rachunek Kosztów i Rachunkowość Zarządcza (2F1)

     

    Najważniejsze zagadnienia:

        * klasyfikacja kosztów
        * rachunek kosztów materiałowych i kosztów pracy
        * rozdzielanie i rozliczanie kosztów ogólnych
        * finansowe aspekty gospodarki zapasami (metody: FIFO, LIFO, AVCO)
        * system kosztów standardowych i analiza odchyleń
        * rachunek kosztów pełnych i rachunek kosztów marginalnych
        * zachowanie się kosztów i analiza marży jednostkowej brutto
        * analiza punktu zrównania
        * budżetowanie kapitałowe

     

     

    Moduł Rachunkowość Międzynarodowa (2F2)

     

    Najważniejsze zagadnienia:

        * wprowadzenie do rachunkowości międzynarodowej
        * klasyfikacja systemów rachunkowości
        * harmonizacja i udostępnianie danych rachunkowości międzynarodowej
        * finanse międzynarodowe: rozwój wielonarodowych przedsiębiorstw
        * ryzyko kursowe: definicja, identyfikacja i pomiar
        * przeliczanie kursów walut
        * rynek walut obcych
        * techniki zarządzania walutą zagraniczną

     

     

    Moduł Integracja Europejska (3E1)

     

    Najważniejsze zagadnienia:

        * istota integracji: teoria, przegląd głównych koncepcji i tendencji rozwoju; prezentacja                    głównych instytucji (organów) Unii Europejskiej (sposób ich wybierania, prawa i obowiązki            oraz procedury podejmowania decyzji);
        * etapy integracji ekonomicznej: Unia Celna, Jednolity Rynek, Unia Walutowa (wpływ Unii                    Gospodarczej i Walutowej na działalność firm ze strefy EURO i z krajów Europy Środkowej)
        * polityka konkurencji: główne problemy istnienia układów monopolistycznych na rynku UE, rola        UE w ich przezwyciężaniu; wpływ na działalność firm;
        * wspólna Polityka Rolna i Polityka Strukturalna: przegląd głównych tendencji ekonomicznych w        krajach członkowskich i kandydujących, przyszłość polskiego rolnictwa po wstąpieniu Polski do        UE;
        * rozszerzenie UE: doświadczenia różnych krajów z procesem integracji, możliwe konsekwencje        dla Polski (przede wszystkim dla polskich przedsiębiorstw) po wstąpieniu do UE;

     

     

     

    PROGRAM C

    Moduł Środowisko Biznesu Europejskiego (2E1)

     

    Najważniejsze zagadnienia:

        * europejskie środowisko ekonomiczne
        * biznes a system finansowy w Europie
        * otoczenie prawne firm
        * środowisko technologiczne
        * gospodarka międzynarodowa
        * Unia Europejska
        * społeczeństwo europejskie a biznes

     

     

    Moduł Strategia i Polityka Firmy (3S1)

     

    Najważniejsze zagadnienia:

        * podejmowanie decyzji strategicznych w firmie ( koncepcje i definicje, krytyczny przegląd                różnych rodzajów strategii firmy)
        * poziomy zarządzania strategicznego w firmie
        * proces zarządzania strategicznego, w tym – metody i narzędzia stosowane w analizach                strategicznych (określanie potencjału strategicznego firmy), przy wyborach strategicznych (            określanie potencjalnych kierunków działania), podczas wdrażania strategii (planowanie                wdrażania zmian strategicznych)
        * etyka biznesu a wybory strategiczne
        * studia przypadków, praktyczne realizowanie procesu ustalania strategii

     

     

    Moduł Integracja Europejska (3E1)

     

    Najważniejsze zagadnienia:

        * istota integracji: teoria, przegląd głównych koncepcji i tendencji rozwoju; prezentacja                    głównych instytucji (organów) Unii Europejskiej (sposób ich wybierania, prawa i obowiązki            oraz procedury podejmowania decyzji);
        * etapy integracji ekonomicznej: Unia Celna, Jednolity Rynek, Unia Walutowa (wpływ Unii                    Gospodarczej i Walutowej na działalność firm ze strefy EURO i z krajów Europy Środkowej)
        * polityka konkurencji: główne problemy istnienia układów monopolistycznych na rynku UE, rola        UE w ich przezwyciężaniu; wpływ na działalność firm;
        * wspólna Polityka Rolna i Polityka Strukturalna: przegląd głównych tendencji ekonomicznych w        krajach członkowskich i kandydujących, przyszłość polskiego rolnictwa po wstąpieniu Polski do        UE;
        * rozszerzenie UE: doświadczenia różnych krajów z procesem integracji, możliwe konsekwencje        dla Polski (przede wszystkim dla polskich przedsiębiorstw) po wstąpieniu do UE;
Więcej informacji

Inne informacje związane z zarządzanie firmą

  • STUDIA PODYPLOMOWE ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWAMI

  • Centrum: SGGW Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe: Zarządzanie Przedsiębiorstwem

  • Centrum: WSZ-SW Warszawska Szkoła Zarządzania-Szkoła Wyższa
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia- Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem

  • Centrum: Wyższa Szkoła Zarządzania i Prawa im. Heleny Chodkowskiej
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia- Zarządzanie małą firmą

  • Centrum: Wyższa Szkoła infrastruktury i Zarządzania w Warszawie
  • Więcej informacji
  • Studia II Stopnia- Zarządzanie przedsiębiorstwem

  • Centrum: Wyższa Szkoła Zarządzania i Prawa im. Heleny Chodkowskiej
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia- Zarządzanie Salonem Kosmetycznym

  • Centrum: WSZKIPZ-Wyższa Szkoła Zawodowa Kosmetyki i Pielęgnacji Zdrowia
  • Więcej informacji
  • Kurs - Zarządzanie Strategiczne

  • Centrum: Cegos Polska
  • Więcej informacji