Program studiów
1. Rola menedżera z perspektywypsychologii społecznej – 6 godz.
perswazja i wywieranie wpływu w działalności menedżera * wprowadzenie do tematyki zarządzania i kierowania * definicje
najważniejszych pojęć * praktyczne zastosowanie psychologii i psychologii społecznej w zarządzaniu i kierowaniu – przegląd wyników badań
2. Skuteczne komunikowanie się ze współpracownikami – 6 godz.
struktura komunikacji interpersonalnej* dynamika komunikacji * komunikacja werbalna i niewerbalna * źródła zakłóceń
w procesie komunikacji * bariery w komunikacji * techniki wywierania wpływu w procesie komunikacji
WARSZTAT I TRENING UMIEJĘTNOŚCI KOMUNIKACJI – 8 godz.
3. Sztuka przemawiania dla menedżera – 6 godz.
podstawowe rodzaje przemówień * zasady konstruowania przemówień * techniki mówienia i przemawiania * zastosowanie
reguł retoryki w przemowach * właściwe posługiwanie się głosem i językiem
ROLE PLAYING – TRENING UMIEJĘTNOŚCI WYGŁASZANIA PRZEMÓWIEŃ – 8 godz.
4. Negocjacje – 6 godz.
założenia negocjacji bez porażek * stanowiska negocjacyjne * interesy stron negocjacji * umiejętność definiowania (określania)
interesów stron negocjacji * strategie negocjacyjne – jak zwiększać szanse sukcesu * nieetyczne zachowania w negocjacjach i sposoby obrony przed nimi
CASE STUDY – ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW NEGOCJACYJNYCH – 8 godz.
5. Techniki wywierania wpływu – 6 godz.
psychologiczne mechanizmy wykorzystywaneprzy wywieraniu wpływu *techniki oparte na sekwencji interakcji
* techniki oparte na konformizmie i autorytecie* emocje a uległość na wpływ społeczny * mechanizm obrony przed manipulacją
GRY I ĆWICZENIA DOTYCZĄCE UMIEJĘTNOŚCI WYWIERANIA WPŁYWU – 8 godz.
6. Konflikt i jego rozwiązywanie– 6 godz.
geneza konfliktów w zespole pracowniczym* istota konfliktów * techniki rozwiązywania konfliktów * zarządzanie konfliktami
* mediacja menedżera w konfliktach pracowniczych
ROLE PLAYING – TRENING UMIEJĘTNOŚCIROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW– 8 godz.
7. Style kierowania – 6 godz.
ogólna klasyfikacja stylów kierowania *teoria X i Y McGregora * orientacja na ludzi a orientacja na zadania * styl kierowania
a stopień dojrzałości podwładnych* styl kierowania a kompetencje podwładnych * determinanty stylów kierowania
TRENING UMIEJĘTNOŚCI KIEROWANIA, AUTODIAGNOZA PREFERENCJI STYLÓW KIEROWANIA – 8 godz.
8. Budowanie zespołu – 6 godz.
zespół pracowniczy, jego specyfika i znaczenie w strukturze firmy * fazy rozwoju zespołu pracowniczego * normy i role
grupowe * kryteria efektywności zespołu* mechanizm autonomii a mechanizm
konformizmu * struktura formalna i nieformalna grupy
GRA SZKOLENIOWA – BUDOWANIEZESPOŁU I ROLE GRUPOWE – 8 godz.
9. Motywowanie pracowników – 6 godz.
motywacja jako wewnętrzna siła * charakterystyka procesu motywacyjnego * rodzaje motywacji * automotywacja * techniki
motywowania podwładnych * nagradzanie i karanie * potrzeby kadry kierowniczej wg McClellanda
WARSZTAT I TRENING UMIEJĘTNOŚCI MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW – 8 godz.
10. Techniki organizacji czasu pracy– 6 godz.
zarządzanie sobą w czasie. Zasada Eisenhowera* przyczyny marnowania czasu, tzw. „złodzieje czasu” * organizacja pracy, zasada Pareto * plan dnia pracy* indywidualna krzywa wydajności
WARSZTAT I TRENING ORGANIZACJI CZASU PRACY – 8 godz.
11. Rekrutacja i selekcja, czyli jak zatrudniać najlepszych pracowników – 6 godz.
techniki rekrutacji kandydatów * techniki selekcji pracowników * wybór technik selekcji a kryteria selekcji * assessment center jako kompleksowa procedura oceny kandydata * najczęstsze błędy popełniane w selekcji kandydatów
ĆWICZENIA I TRENING UMIEJĘTNOŚCI PROWADZENIA SELEKCJI – 8 godz.
12. Menedżer jako lider zespołu – 6 godz.
autorytet menedżera (autorytet władzy, społeczny, wynikający z wiedzy, charyzma) * asertywność w zachowaniach menedżera * osiąganie wyników poprzez zespół * typy pracowników * zarządzanie podwładnymi o różnych „wzorcach motywacyjnych” * klimat organizacyjny i jego wpływ na klimat pracy
CASE STUDY I TRENING UMIEJĘTNOŚCI PRZYWÓDCZYCH – 8 godz.
13. Stres w pracy menedżera i sposoby radzenia sobie ze stresem – 6 godz.
stres jako zjawisko psychiczne i fizjologiczne * dziesięć najważniejszych „stresorów” * postawa wobec sytuacji stresowych i czynników stresogennych * stres zawodowy * sposoby radzenia sobie w sytuacjach stresowych * zmiana postępowania wobec stresu
WARSZTAT I TRENING ANTYSTRESOWY – 8 godz.
miesiące nauki 9
liczba godzin 174
liczba zjazdów 10
liczba godzin dodatkowych szkoleń 8-20