Ramowy program studiów (problematyka)
Jak zorganizować wyjazd biznesowy do Chin
Zwyczaje i etykieta w prowadzeniu biznesu w Chinach
Jak zorganizować wstępne badanie rynku w Chinach – analiza cenowa, przepisy podatkowe i celne, zezwolenia i certyfikaty
Jak wybrać i sprawdzić dostawcę w Chinach
Zakładanie firmy w Chinach i w Hong Kongu, wybór formy prawnej - zalety i wady
Czego oczekiwać (lub nie oczekiwać) od polskich przedstawicielstw handlowych
Zagrożenia związane z pobytem w Chinach, co to jest opieka konsularna i jak z niej korzystać
Organizacja kontroli jakości i ubezpieczenie transportu – jak sprowadzić dobry towar
Hong Kong jako organizator i pośrednik w obrocie handlowym z Chinami – możliwe korzyści dla polskich firm z kontaktów z partnerami hongkongijskimi
Charakterystyka branżowych imprez targowych w Chinach
Geografia zakupów towarów i usług w Chinach
Najczęściej popełniane błędy przy zawieraniu umów handlowych z partnerami chińskimi
Jak docierać bezpośrednio do producentów i usługodawców chińskich
Jak pomijać „zbędnych” pośredników w relacjach gospodarczych z Chinami
Czas trwania
Jeden semestr, 70 godzin dydaktycznych.