Studia Podyplomowe: Wczesne wspomaganie rozwoju i wczesna interwencja
RAMOWY PROGRAM:
- Teoretyczne podstawy wczesnego wspomagania rozwoju i wczesnej interwencji (pedagogika specjalna, psychologia rozwoju małego dziecka, medyczne aspekty zaburzeń - genetyczne i neurologiczne).
- Organizacja wczesnej interwencji i pracy z rodziną (organizacja i standardy wczesnej interwencji, diagnoza funkcjonalna, i indywidualne programy terapii, praca z rodziną, videotrening interakcji).
- Metodyka wspomagania rozwoju (wspomaganie rozwoju dziecka z uszkodzonym wzrokiem, słuchem, wspomaganie rozwoju mowy, rozwoju intelektualnego, rozwoju ruchowego, praca z dzieckiem z upośledzeniami sprzężonymi).
- Wybrane formy terapii (V. Sherborne, integracja sensoryczna SI.
- Kinezjologia Edukacyjna, kinezyterapia NDT-Bobath, i inne).
CZAS TRWANIA: Trzy semestry (350 godzin dydaktycznych)
Organizacja nauki
Studia podyplomowe realizowane są w trybie od II do IV semestrów. Ilość godzin realizowanych na danym kierunku studiów podyktowana jest podstawą programową oraz wytycznymi MEN. Studia podyplomowe w ISP i KZ realizowane są od 300 do 480 godzin dydaktycznych (wyjątek: Logopedia 600 godzin) w formie 2-3 dniowych zjazdów co trzy tygodnie czyli 1 raz w miesiącu.
Zajęcia odbywają się zazwyczaj w:
piątki (15.30-20.30) oraz soboty (8.15-20.30) i niedziele (8.15-15.30).