CeleCELE: Przygotowanie do poznawania indywidualnych możliwości rozwojowych ucznia w zakresie posiadanych umiejętności szkolnych i podjęcia adekwatnych działań korekcyjno-kompensacyjnych.
Profil słuchacza / wymogiADRESACI: Osoby posiadające dyplom ukończenia studiów wyższych (magisterskich lub zawodowych). Nauczyciele posiadający kwalifikacje pedagogiczne do pracy w szkołach i placówkach szkolno-wychowawczych, a pragnący uzyskać kwalifikacje do pracy z uczniami o specyficznych potrzebach edukacyjnych.
Szczegółowe informacje
Studia Podyplomowe: Terapia Pedagogiczna
RAMOWY PROGRAM:
Psychologia rozwojowa
Wybrane zagadnienia z metodyki nauczania początkowego
Diagnoza i orzecznictwo
Komunikacja interpersonalna
Elementy logopedii
Organizacja procesu terapeutycznego
Metodyka zajęć korekcyjno - kompensacyjnych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju ruchowego
Metodyka zajęć korekcyjno - kompensacyjnych dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania
Metodyka zajęć korekcyjno - kompensacyjnych dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki
Metodyka zajęć korekcyjno - kompensacyjnych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju emocjonalnego i społecznego
CZAS TRWANIA:Trzy semestry (350 godzin dydaktycznych)
Organizacja nauki
Studia podyplomowe realizowane są w trybie od II do IV semestrów. Ilość godzin realizowanych na danym kierunku studiów podyktowana jest podstawą programową oraz wytycznymi MEN. Studia podyplomowe w ISP i KZ realizowane są od 300 do 480 godzin dydaktycznych (wyjątek: Logopedia 600 godzin) w formie 2-3 dniowych zjazdów co trzy tygodnie czyli 1 raz w miesiącu.
Zajęcia odbywają się zazwyczaj w:
piątki (15.30-20.30) oraz soboty (8.15-20.30) i niedziele (8.15-15.30).