CelePrzygotowanie słuchaczy do prowadzenia terapii dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się poprzez wyposażenie ich w wiedzę i umiejętności nt.: - przyczyn i przejawów zaburzeń rozwojowych, - świadomego i fachowego stosowania zabiegów terapeutycznych w pracy indywidualnej oraz specjalnych zespołach dziecięcych i młodzieżowych, - tworzenia właściwego warsztatu pracy nauczyciela terapii pedagogicznej, - możliwości i kierunku dalszego samokształcenia.
Profil słuchacza / wymogiNauczyciele wychowania przedszkolnego, kształcenia zintegrowanego, pedagodzy i psycholodzy szkolni, wychowawcy placówek opiekuńczo - wychowawczych, pedagodzy poradni psychologiczno - pedagogicznych, inni nauczyciele zainteresowani problematyką trudności w uczeniu się szkolnym dzieci i młodzieży.
- Psychologiczne podstawy specyficznych trudności w uczeniu się oraz metody diagnozowania.
- Wybrane zagadnienia z logopedii.
- Metodyka zajęć terapeutycznych dla dzieci i młodzieży ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
- Planowanie pracy terapeutycznej.
Czas trwania
- 3 semestry,
- 350 godzin, samokształcenie kierowane, praktyka pedagogiczna
Struktura
18 zjazdów weekendowych co 3-4 tygodnie; (sob, niedz. - 9.00 - 15.45)