Studia Podyplomowe - Strategiczne Zarządzanie Organizacją
Profil słuchacza / wymogiStudia podyplomowe, uzupełniające wiedzę z zakresu zarządzania , przeznaczone szczególnie dla osób (często absolwentów kierunków niebiznesowych), które pracują (lub zamierzają pracować) w biznesie i muszą posiąść odpowiednią wiedzę teoretyczną i praktyczną. Warunkiem przyjęcia na studia podyplomowe w POU jest posiadanie dyplomu ukończenia studiów wyższych, minimum na poziomie licencjata lub inżyniera.
Szczegółowe informacjeProgram studiów
* Środowisko Biznesu Europejskiego
* Zarządzanie Operacyjne
* Strategia i Polityka Firmy (moduł podwójny)
Moduł Środowisko Biznesu Europejskiego (2E1)
Najważniejsze zagadnienia:
* europejskie środowisko ekonomiczne
* biznes a system finansowy w Europie
* otoczenie prawne firm
* środowisko technologiczne
* gospodarka międzynarodowa
* Unia Europejska
* społeczeństwo europejskie a biznes
Moduł Zarządzanie Operacyjne (2S1)
Najważniejsze zagadnienia:
* definicja zarządzania operacyjnego i jego rola w różnych typach organizacji
* zarządzanie operacyjne jako narzędzie wspierające strategię organizacji i taktykę jej realizacji
* zarządzanie operacyjne w produkcji i usługach
* zarządzanie przez jakość (filozofia TQM, normy ISO)
* logistyka (zarządzanie zapasami, zarządzanie systemami produkcyjnymi – wydajność linii produkcyjnych, eliminacja wąskich gardeł, kolejki)
* elementy badań operacyjnych: analiza sieciowa w zarządzaniu projektem, szacowanie wydajności linii produkcyjnych)
Moduł Strategia i Polityka Firmy (3S1)
Najważniejsze zagadnienia:
* podejmowanie decyzji strategicznych w firmie ( koncepcje i definicje, krytyczny przegląd różnych rodzajów strategii firmy)
* poziomy zarządzania strategicznego w firmie
* proces zarządzania strategicznego, w tym – metody i narzędzia stosowane w analizach strategicznych (określanie potencjału strategicznego firmy), przy wyborach strategicznych ( określanie potencjalnych kierunków działania), podczas wdrażania strategii (planowanie wdrażania zmian strategicznych)
* etyka biznesu a wybory strategiczne
* studia przypadków, praktyczne realizowanie procesu ustalania strategii