Studia Podyplomowe - Strategia i planowanie biznesu
CeleRozszerzenie i uaktualnienie wiedzy ekonomicznej z zakresu analizy, strategii i planowania biznesu, a także nabycie niezbędnych umiejętności wykorzystania tej wiedzy do podejmowania decyzji strategicznych i kierowania rozwojem firmy. Zadania te obejmują przede wszystkim diagnozowanie sytuacji ekonomiczno – finansowej i pozycjonowanie rynkowe przedsiębiorstwa, kształtowanie odróżniania się i przewagi konkurencyjnej, identyfikację i wybór strategii rozwoju, wartościowanie i budżetowanie strategii, wdrażanie i kontrolę realizacji strategii. Przekazywana Słuchaczom wiedza oparta jest na bogatej, najnowszej literaturze przedmiotu i doświadczeniach firm polskich i zagranicznych. Wykorzystywana jest analiza przypadków; Słuchacze otrzymują materiały dydaktyczne, w tym wybrane podręczniki. Program Studium przewiduje również zajęcia w laboratorium komputerowym oraz udział w grze symulacyjnej.
Profil słuchacza / wymogiDla kadry kierowniczej i pracowników innych szczebli zarządzania przedsiębiorstwem, osób przygotowujących się do objęcia stanowisk kierowniczych lub zamierzających zdobyć nową specjalność zawodową. W szczególności oferta Studium kierowana jest do osób z wykształceniem nieekonomicznym, które z racji wykonywanej pracy pragną uzyskać wiedzę z zakresu ekonomii i strategii.
Szczegółowe informacjeZagadnienia:
- Strategie rozwoju przedsiębiorstwa
- Analiza strategiczna i metody protfelowe
- Analiza ekonomiczna działalności przedsiębiorstwa
- Wprowadzenie do analizy otoczenia makroekonomicznego i polityki gospodarczej
- Marketing i strategie marketingowe
- Badania marketingowe
- Strategie i techniki negocjacji
- Prawne aspekty strategii i planowania biznesu
- Planowanie strategiczne i biznes plan
- Informatyka w zarządzaniu przedsiębiorstwem i wirtualne przedsiębiorstwo
- Podejmowanie decyzji kierowniczych (gra symulacyjna)
- Współczesne koncepcje zarządzania
- Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa
- Public relations
- Inwestycje kapitałowe przedsiębiorstwa i instytucji
- Zarządzanie kadrami i systemy motywowania pracowników
- Rynek finansowy a przedsiębiorstwo
- Wycena nieruchomości i proces inwestycyjny w przedsiębiorstwie
- Seminarium dyplomowe
Liczba godzin ogółem: 190.
Egzaminy z przedmiotów:
- Strategie rozwoju przedsiębiorstwa.
- Marketing i strategie marketingowe.
- Zarządzanie finansami.
- Egzamin dyplomowy.
Czas trwania studium: dwa semestry (zjazdy w soboty i niedziele).