CeleStudia mają na celu przekazanie niezbędnej wiedzy oraz umiejętności praktycznych związanych z tworzeniem wizerunku firmy jak również usystematyzowanie tej wiedzy. Słuchacze zapoznają się z podstawowymi pojęciami i historią PR, ze strategią i technikami PR, z aspektami prawnymi i etycznymi oraz z obszarami zastosowań PR. Program obejmuje oprócz przedmiotów bezpośrednio związanych z public relations również dyscypliny wspomagające (np. zasady prowadzenia marketingu w firmie, reklama, elementy psychologii) oraz narzędzia PR (współpraca z prasą, radiem, telewizją, organizacja konferencji prasowych).
Profil słuchacza / wymogiStudia przeznaczone są zarówno dla osób, które w praktyce zajmują się public relations w firmach, prowadzą własne agencje reklamowe lub PR, jak też dla osób, które nie posiadają w tym względzie doświadczenia.
Szczegółowe informacjeProgram studiów
1. Wstęp - podstawy PR
Wprowadzenie do PR
Prawne aspekty PR (prawo prasowe i autorskie)
2. Dyscypliny wspomagające PR
- Ekonomiczne
Marketing
Reklama
Zarządzanie marketingiem
Badania marketingowe
- Elementy psychologii i socjologii
Komunikacja interpersonalna
Zachowania w sytuacjach psychologicznie trudnych
Asertywność
Techniki twórczego myślenia
Psychologia społeczna
- Kontakty z otoczeniem
Podstawy negocjacji
Impreza oficjalna
Marketing wystawienniczy
Współpraca z TV i radio na potrzeby PR
Konferencje prasowe
Odpowiedzialność społeczna biznesu
Komunikacja w Internecie - PR online
4. Strategie PR - realizacja, zarządzanie PR
Strategie PR
Ocena skuteczności i efektywności działań PR
Zarządzanie sytuacją kryzysową
Relacje z mediami i monitorowanie mediów
Organizacja pracy w agencjach PR
5. Praktyka PR - obszary zastosowań
PR wewnętrzne
PR finansowe
Marketing Public Relations
PR instytucji publicznych
Sponsoring
Warsztaty PR, praktyka PR, wykłady do wyboru